Moet ik belasting betalen over geld dat ik van spaarprogramma's (bijv. Euroclix) krijg?

Ik spaar al een poosje geld via programma's als Euroclix en MoneyMiljonair.
Ik heb tot nu toe 1 keer ene uitbetaling gehad van Euroclix van 10 euro. Nou vroeg ik me af of ik daar geen belasting over moet betalen? Ik heb verder helemaal geen inkomen. Val ik dan onder de belastingvrije grens? Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Je verdiend daar echt weinig mee, lijkt mij niet iets voor belasting

Het beste antwoord

Je moet de inkomsten opgeven bij Andere Inkomsten > Inkomsten uit overig werk.
Het is mogelijk dat je belasting moet betalen over deze inkomsten. Hangt er vanaf hoeveel je daarmee hebt verdient, eventuele aftrekbare kosten en wat je verder aan inkomsten en aftrekposten hebt.

Toegevoegd na 24 minuten:
Als het bedrag maar 10 euro is en je geen uitnodiging hebt ontvangen om aangifte te doen is het uiteraard niet de moeite waard om daarvoor aangifte te doen. Heb je wel bericht ontvangen om aangifte te doen dan moet je het gewoon invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waar u het over heeft is geen sparen maar andere inkomsten uit arbeid.
Raadpleeg de belastingsite en u komt tot de ontdekking dat u voor € 10 als enige inkomen niet zal worden aangeslagen.