Wat hou je netto over van een bruto vergoeding?

Ik wil misschien meedoen aan een geneesmiddelen onderzoek waar wordt gesproken over een bruto vergoeding. Heeft iemand een idee wat je netto overhoudt aan bijvoorbeeld een bruto vergoeding van 700 euro? Inkomstenbelasting niet meegerekend.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel wat je dus netto op je bankrekening krijgt, niet na aftrek van inkomstenbelasting.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan. Normaal betaal je ongeveer 33 procent daarover. Maar als je inkomen zo laag is dat je heffingskorting nog niet helemaal gebruikt is kan dat minder worden. Maar ook meer als je juist een inkomen boven de 18.000 euro hebt.
De heffingskorting is in 2012 ongeveer 2000 euro.
gvrox
11 jaar geleden
Ik blijf het een rare vraag vinden, want het verschil tussen bruto en netto is juist (voornamelijk) inkomstenbelasting. Wat er vermoedelijk gebeurt is dat je die 700 euro overgemaakt krijgt, en dat je die dan zelf bij de belastingaangifte opgeeft, en dan wordt de belasting over dat bedrag verrekend met het bedrag dat je al terugkreeg (of al moest betalen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks gvrox, dat is namelijk wat ik moest weten!
Ik heb geen verstand van vergoedingen/salaris omdat ik ZZP'er ben. Dus, als er staat bruto vergoeding.. Dan vraag ik me af, wat krijg je op de bankrekening? En die vraag heb jij bij deze beantwoord! Dank!
fisbel
11 jaar geleden
U krijgt op uw rekening € 700. Over dit bedrag betaalt u belasting. Als dit overige inkomsten zijn mag u onkosten zoals reiskosten in aftrek nemen - € 0,19 / km. Ervan uitgaande dat de € 700 inclusief reiskosten zijn. Houd u er rekening mee dat in 2013 het belastingpercentage voor schijf 1 is verhoogd van 33,1% naar 37%. (inkomen tot € 19.645) Daarboven is in schijf 2 en 3 het belastingpercentage 42%. Daarnaast zal u aangeslagen worden voor te betalen ZVW-premie: 5% van € 700, dus € 35
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op loonwijzer.nl kun je een bruto / netto check doen: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

Het beste antwoord

Dan is niet te zeggen.

Dat hangt af van jouw persoonlijke situatie.
Heb je een baan?
Hoeveel verdien je?
Is dit bijverdienste?
Kom je boven een bepaald bedrag?

Etc.

Ik zou gewoon even de belasting bellen:

BelastingTelefoon – ook voor Toeslagen
Telefoon: 0800 - 0543 (gratis)
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Houd uw burgerservicenummer/sofinummer bij de hand. Dit staat op uw paspoort, loonstrook en rijbewijs. Als wij uw vraag niet meteen kunnen beantwoorden, wordt u later teruggebeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja, daarom had ik er ook bijgezet 'inkomstenbelasting niet meegerekend', omdat dat inkomensafhankelijk is en hoe die inkomsten zijn verkregen.
Het ging mij er om wat ik op de bankrekening krijg, onafhankelijk van de IB 2012. Het liefst zou ik ook even zeggen wat ik verdien, maar je begrijpt dat ik dat hier niet zo even neerzet, hoop ik.