Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik geef onderwijsbegeleiding aan kinderen, daarover hoef ik geen btw te bereken, moet ik dan wel over deze inkomsten belasting betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
740
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je verdient geld en daarover moeten we in Nederland altijd belasting betalen anders zou je zwart werken.
ronron1212
10 jaar geleden
Of je nu wel of geen btw moet bereken doet er niet toe. Inkomsten belasting betaal je in beide gevallen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, je moet er inkomstenbelasting over betalen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Tenzij je minder verdiend dan de gestelde grens, welke je op kunt vragen bij de belastingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
De 'belastingvrije' grens voor 2014 is € 6110 / Te betalen belasting over dit bedrag € 2214 (36,25%) Algemene heffingskorting: € 2103 Arbeidskorting € 111 / € 2214 – € 2103 – € 111 is € 0
fisbel
10 jaar geleden
Het gestelde hierboven is niet helemaal waar. Als gast82560 geen werkgever heeft en de inkomsten vallen onder: overige inkomsten moet over het inkomen ZVW-premie worden betaald. Die is voor 2014 vastgesteld op 5,4%. Hiervoor komt een aparte aanslag. Voorbeeld:
inkomen is € 1000. Er is € 0 inkomstenbelasting te betalen. Maar er komt wel een aparte ZVW-aanslag van 5,4% over € 1000 is € 54. N.B: evenals bij de inkomstenbelasting volgt er bij een ZVW-aanslag van € 45 een nihilaanslag. Bijvoorbeeld: inkomen is € 840 / Te betalen ZVW € 45 / er volgt een nihilaanslag van € 0 Algemeen: men is verplicht aangifte te doen als met weet dat er meer dan € 45 belasting te betalen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat je dit niet zelf als antwoord hebt gegeven, bedankt voor deze geweldige aanvulling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste kun je gewoon aangifte doen en de bedragen invullen, dan kom je misschien op nul uit, maar kan er ook uitkomen dat je wel moet betalen, de berekening van Fisbel klopt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding