Als je vermogen hebt volgens box 3, maar geen inkomen in box 1, moet je dan verplicht aangifte doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

De eerste 20.661 euro zijn vrij van heffing, voor fiscale partners, dus als je getrouwd bent of bij geregistreerd partnerschap, is een bedrag van vrijstelling 41.322 euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus als je meer spaargeld of vermogen uit beleggingen heb moet je aangifte doen. De fiscus gaat dan uit dat dit vermogen 4% rendement leverd (ongeacht of dit wel of niet zo is) Hierover betaal je 30% belasting.

Je betaald dan dus 1.2% belasting over je vermogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je bent verplicht aangifte te doen. Overigens wil dat niet zeggen dat je daadwerkelijk belasting moet betalen....dat hangt af van de grootte van het vermogen , de heffings vrijstelling ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je boven de heffingsvrije voet zit van Eur 22000.