Wat betekend LiLo

Toegevoegd na 5 minuten:
Het zit in de financiele loonsfeer

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht aan: last in, last out.
Maar afgaand op rubro's antwoord, zal dat het wel niet zijn.

Antwoorden (2)

Linux Loader, een opstart module voor Linux besturings systeem

Toegevoegd na 7 minuten:
Hm.. Op financieel gebied heb je lease-in Lease-out waar door middel van een lease aan een buitenlands bedrijf van bv je pand, en het terug leasen van dat bedrijf een bepaalde mate van belasting voordeel te halen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loon-In Loon-Over.
Het betreft de basis waarover loon-aangifte
gedaan wordt, rekning houdend met maandcorrecties.
Zie de bron voor verduidelijking

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog even wat duidelijker:

Tot en met 2005 was wettelijk bepaald dat loon moest worden geadministreerd in de periode dat het loon werd genoten of ontvangen door de werknemer. Dit wordt ook wel het ‘loon in’ systeem genoemd. Deze bepalingen zijn door de Belastingdienst en het UWV voor boekingen binnen de jaargrenzen nooit strikt gehanteerd.

Bij de parlementaire behandeling van de invoering van de wet Walvis is gesproken over de invoering van een zogeheten ‘loon over’ systeem. Dit systeem houdt in dat het loon in de salarisadministratie wordt verwerkt in de loontijdvakken waarop het loon betrekking heeft. Met andere woorden het loon wordt achteraf toegerekend aan de periode(n) waarin het te belonen werk is verricht. Het toerekenen van het loon aan al verstreken loontijdvakken zou dan veelal door middel van correctieberichten aan de belastingdienst moeten worden doorgegeven