Wat houdt de milieutax precies in?

Bij de koop of verkoop van een woning/huis kan er gevraagd worden naar de milieutax. Kan iemand mij vertellen wat deze tax precies inhoud.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
bamibal
11 jaar geleden
Bedoel je misschien het energielabel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MILIEUTAKS
De milieutaks is een regulerende en ontradende taks die gelijkgesteld is met accijnzen, en die wordt geheven op bepaalde in het verbruik gestelde producten wegens de schade die zij aan het milieu worden geacht te berokkenen. De milieutaks is van toepassing op wegwerpfototoestellen, batterijen en verpakkingen die sommige nijverheidsproducten bevatten. De belastingplichtige inzake milieutaks moet zich laten registren bij de administratie der douane en accijnzen. Bron EXsu

Het beste antwoord

Een milieutax voor woningen bestaat niet. Milieutax bestaat wel bijvoorbeeld op brandstof bij vliegverkeer.
Nederland droeg in 2008 4,49 procent van ons totale nationale inkomen (bruto nationaal product) af aan (milieu)taks op brandstof, energie, afval en andere groene zaken. Bij elkaar een bedrag van bijna 27 miljard euro. Zie de bron hieronder.

De eigen woning kent wel het energielabel. Zoals in de reactie van bamibal hierboven al opgemerkt.

Het energielabel geeft inzicht in de energiezuinigheid van de woning. Het is vergelijkbaar met de energielabels voor apparaten, zoals koelkasten en wasmachines.
De letter A staat voor energiezuinig. G voor niet zuinig. Zie:
http://www.eigenhuis.nl/energie/overheid-en-energie-besparen/energielabel-voor-woningen/
fisbel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info.