ik heb mijn uitnodiging voor aangifte weggegooid nu heeft de man die voor ons de belasting invult deze toch nodig, kan ik deze opnieuw aanvragen?

vandaag is de man bij ins geweest om de belasting in te vullen, nu vroeg hij om de uitnodiging voor aangifte. Ik dacht dat ik deze niet gehad had. Hij zei dat ie dan nog wel zou komen. maar nu ik erover nadenk ben ik bang dat ik hem weg gegooid heb. zou ik hem nog opnieuw aan kunnen vragen bij de belastingdienst of is deze brief niet zo belangrijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De uitnodigingsbrief is een herinnering om aangifte te doen. Als er geen uitnodigingsbrief is binnengekomen, is men (meestal) niet aangifteplichtig. Als het niet bekend is of er aangifteplicht kan de Belastingtelefoon worden gebeld. Daar kan men het u precies vertellen.

De man die voor u invult kan gewoon de persoonlijke gegevens overnemen van bijvoorbeeld de jaaropgave. Of u geeft uw persoonlijke gegevens door. U weet toch even goed uw geboortedataum als de Belastingdienst.

Op de uitnodigingsbrief staat ook eeen evtl. partner vermeld. Alsmede het rekeningnummer als dat bekend is.

Sinds dit jaar is er ook een machtigingscode vermeld op de aangiftebrief. Het kan zijn dat de belastingman deze code van u nodig heeft om de belastingaangifte te kunnen versturen. Er kan echter een nieuwe machtigingscode worden aangevraagd (5 jaar geldig) Het duurt 5 werkdagen voordat u deze nieuw machtigingscode in huis heeft.
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk antwoord +1

Andere antwoorden (2)

Deze brief heb je niet nodig als je aangifte doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is niet belangrijk. Er staat in dat je de aangifte moet invullen maar geen info over jou die je zelf niet weet. Adres, bsn misschien...