Kan ik mijn tandartskosten in turkije opgeven bij de belasting in nederland?

Ik ga naar istanbul turkije om wat kronen en bruggen bij de tandarts te laten zetten,,Kan ik deze kosten opgeven bij de belasting dienst?
Ik ben nederlander
woon in nederlanded
Kan ik ook de reis en verblijf kosten opgeven bij de belasting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Tandartskosten zijn aftrekbaar. Het maakt niet uit of de kosten in Nederland of in het buitenland zijn gemaakt. Wel moeten nota's kunnen worden overlegd.
Volgens het onlangs afgesloten politieke Herfstakkoord blijft de ziektekostenaftrek óók in 2014 in stand, zij het in uitgeklede vorm.

Eerst zou de ziektekostenaftrek in 2014 helemaal verdwijnen, maar dat gaat niet door. Tandartskosten worden niet genoemd bij de kosten die in 2014 geschrapt gaan worden zoals woningaanpassing. Zie de bron.

Als u de behandeling in het buitenland zou laten uitvoeren en er worden reiskosten gemaakt om deze behandeling uit te voeren, zijn deze kosten ook aftrekbaar (mits niet gecombineerd met vakantie) Opvoeren bij vervoerskosten.
Houdt u er wel rekening mee dat deze hoge aftrekpost (vanwege opgevoerde reiskosten) de aandacht kan trekken. Ook hier zijn bewijsstukken noodzakelijk. Alleen de tandartskosten in rekening brengen kan dus een optie zijn.
fisbel
10 jaar geleden
In sommige gevallen mag je de kosten van behandelingen in het buitenland aftrekken in de aangifte inkomstenbelasting. Hieraan kunnen wel wat haken en ogen zitten. Om zekerheid te krijgen kun je het beste vooraf je situatie voorleggen aan het kantoor van de Belastingdienst in jouw regio: http://bit.ly/BDadrs.

Met vriendelijke groet,
Stan
Webcareteam Belastingdienst