Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vul altijd een belastingformulier in, moet ik nu ook nog afzonderlijk een formulier voor zorgtoeslag aanvragen. En geld dit ook voor kindgebonden.

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
695
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Www.toeslagen.nl Ja, je moet het zelf aanvragen, dat kan op bovenstaande site.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Tussen de afdeling inkomstenbelasting (blauwe envelop), de afdeling toeslagen (rode envelop) en de afdeling douane (groene envelop) zit een vrijwel ondoordringbare muur. Binnen de Belastingdienst werken deze diensten nauwelijks samen en zitten ze veelal fysiek in verschillende gebouwen. Ook in de wetgeving zie je die driedeling.

Het gevolg is dat je de toeslagen en de inkomstenbelasting afzonderlijk regelt. Wel geldt dat het kindgebonden budget en de zorgtoeslag allebei door de afdeling Toeslagen uitgevoerd wordt. Een kindgebonden budget hoef je meestal niet aan te vragen, maar soms heeft de Belastingdienst te weinig gegevens en moet je het zelf aanvragen. Aanvragen van de toeslagen voor 2012 kan via de 'Mijn toeslagen' website. (zie bron).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat moet je zelf aanvragen. Bijgaande link om te berekenen hoeveel en meteen aanvragen.
Kindgebonden budget ben ik niet van op de hoogte omdat ik geen kinderen heb
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding