Ik vul altijd een belastingformulier in, moet ik nu ook nog afzonderlijk een formulier voor zorgtoeslag aanvragen. En geld dit ook voor kindgebonden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Www.toeslagen.nl Ja, je moet het zelf aanvragen, dat kan op bovenstaande site.

Antwoorden (2)

Tussen de afdeling inkomstenbelasting (blauwe envelop), de afdeling toeslagen (rode envelop) en de afdeling douane (groene envelop) zit een vrijwel ondoordringbare muur. Binnen de Belastingdienst werken deze diensten nauwelijks samen en zitten ze veelal fysiek in verschillende gebouwen. Ook in de wetgeving zie je die driedeling.

Het gevolg is dat je de toeslagen en de inkomstenbelasting afzonderlijk regelt. Wel geldt dat het kindgebonden budget en de zorgtoeslag allebei door de afdeling Toeslagen uitgevoerd wordt. Een kindgebonden budget hoef je meestal niet aan te vragen, maar soms heeft de Belastingdienst te weinig gegevens en moet je het zelf aanvragen. Aanvragen van de toeslagen voor 2012 kan via de 'Mijn toeslagen' website. (zie bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat moet je zelf aanvragen. Bijgaande link om te berekenen hoeveel en meteen aanvragen.
Kindgebonden budget ben ik niet van op de hoogte omdat ik geen kinderen heb