Betreft verpakkingsbelasting, moet daarover omzetbelasting betaald worden op een factuur?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals nielx aangeeft moet er BTW over berekend worden op een factuur.
In het Belastingplan 2012 is echter opgenomen dat deze per 1-1-'13 afgeschaft wordt, omdat het betrekking heeft op slechts 4000 belastingplichtigen en de milieueffecten zeer gering zijn (bron: belastingplan 2012, te downloaden via www.rijksoverheid.nl)

Het beste antwoord

Ja. Zie de site van de Belastingdienst. Let erop dat het 6% of 19% (of 0%) is afhankelijk van de inhoud.

Toegevoegd na 55 minuten:
Bij nader inzien komt het 0% tarief niet voor bij de verpakkingsbelasting. Goederen worden belast met 0% als ze voor de export buiten Europa zijn. Maar de verpakkingsbelasting geldt ogenschijnlijk alleen voor verpakkingen die binnen Nederland gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Bedankt voor de link. Wanneer is er sprake van 0%?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij nader inzien komt het 0% tarief niet voor bij de verpakkingsbelasting. Goederen worden belast met 0% als ze voor de export buiten Europa zijn. Maar de verpakkingsbelasting geldt alleen voor verpakkingen die binnen Nederland gebruikt worden. Ik pas mijn antwoord even aan ;-)