Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn belastingaangifte voor 4 jaren gedaan maar pas na 1 april. Hoe lang duurt het dan voordat ik het geld op de rekening heb staan?

Ik heb nooit aangifte hoeven doen maar kreeg een brief van de belasting dat ik mogelijk recht op teruggaaf had. Daar heb ik op gereageerd en bleek dat ik nog over meerdere jaren geld terugkreeg. E.e.a. gebeurde echter pas na 1 april. Ik heb 4 juni alles digitaal ingediend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je kan het geld met ongeveer 2 maanden verwachten. je krijgt tegen die tijd een brief thuis, heb je die brief binnen, heb je het geld met 3 dagen op je rekening staan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je voor 1 april indient, over het afgelopen jaar, dan belooft de belastingdienst je voor een bepaalde datum terug te betalen. Als je later indient dan belooft de Belastingdienst niks en is het afhankelijk van drukte, moeilijkheid van je aangifte etc. Behoudens enkele speciale gevallen, kan je ergens tussen september en april volgend jaar je geld verwachten. Dit omdat ze van april tot september alles erop zetten om de normale tijdig gedane aangiften eerst af te handelen. Je staat als het ware achter in de rij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geld terug ontvangt, maar dat is nog niet zeker, zal het in jouw geval omstreeks Augustus, September worden.
Realiseer je wel als je eenmaal die aangifte hebt gedaan, dat je dat in het vervolg elk jaar moet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjonge moolkeesje, wat een gevaar ;) voortaan elk jaar 5 min iets invullen en zomaar geld terug!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is overigens niet waar. Je moet alleen maar aangifte doen als je een uitnodiging krijgt om dit te doen, of als je meer dan €44 moet betalen. Het doen van een 'vrijwillige' aangifte voor teruggaaf leidt niet tot verplichting tot het doen van aangifte in volgende jaren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding