Help me, hoe kan ik makkelijk en snel mijn zorgtoeslag aanvragen, en is dit dan een maandelijks bedrag wat ik ontvang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Het is inderdaad een maandelijks bedrag, je krijgt het aan het begin van de maand. Hoogte is afhankelijk van verschillende factoren, o.a. je loon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan het begin van de maand? Ik krijg het al jaren op de 20e of als dat een zondag is, op de 21e.
Kimath
12 jaar geleden
Zonet even gecontroleerd en het is inderdaad op de 20ste. Ik was in de war met de zorgverzekering, die gaat bij mij op de 1ste van de maand eraf :P

Antwoorden (3)

Via www.toeslagen.nl hier heb je wel een digi-d voor nodig.
Het bedrag wat je ontvangt is afhankelijk van je inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt dat aanvragen bij de belastingdienst dmv een persoonlijk bezoek, de belastingtelefoon of de website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regel evt ook de andere toeslagen.
Uitbetaling geschiedt per maand.
Als je het aanvraagt en er recht op hebt, duurt het ongeveer 6 weken voor je de voorlopige beschikking krijgt: daar staat in op welk bedrag je voor dit jaar recht hebt bij het door jou opgegeven inkomen. Deel dat door het aantal maanden (waarschijnlijk 12), en je weet wat je per maand krijgt.
Nadat je aangifte hebt gedaan in 2012, wordt gekeken wat je feitelijke inkomen over 2011 was en of dat afwijkt van je geschatte inkomen dat je bij de aanvraag opgaf. Dan moet je terugbetalen of krijg je het tekort uitbetaald.
Daarom is het zaak inkomensveranderingen wel gelijk door te geven.
Je kunt nu nog je Zorgtoeslag aanvragen voor dit hele jaar.