Hoeveel producten mag je vanuit het buitenland meenemen zonder invoerbelasting te betalen?

Ik ben benieuwd hoeveel producten ik vanuit Amerika met het vliegtuig kan meenemen zonder dat ik invoerbelasting moet betalen.
(Het gaat hier om kleding en een MacBook)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
450€of 430 dus je zit er al overheen ;) succes dan nog

Antwoorden (2)

Dat hangt helemaal af van de aankoopprijs van de door jou meegenomen goederen. Kijk hier maar even:
http://www.douane.nl/reizigers/
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang de totale waarde van de aangeschafte onder de €430 blijft, hoef je geen invoerheffing te betalen.
Maar velen komen met een extra koffer (kleding) terug van een vakantie in de VS en erg weinig kiezen voor de rode uitgang….
Wat wel slim is om van alle waardevolle spullen die je al vanuit NL meeneemt, aankoopbewijzen te hebben (bijv. gescande kassabonnen op USB stick). Anders krijg je bij terugkeer mogelijk ook daar nog discussie over.