Hoe snel krijg ik dit belastinggeld terug?

Van 2010 waren ik en mijn vriendin geen fiscaal partner.
Dit heeft onze belastingadviseur rechtgezet.
Nu blijkt dat ze ruim 1700 euro terugkrijgt!
Zondag is de aangifte verstuurd, wanneer kan ze dit geld op haar rekening verwachten?

Bedankt alvast!

Toegevoegd na 24 minuten:
Oh, als ik de belastingtelefoon bel dan kan het eventueel sneller?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

De belastingdienst werkt heel simpel, Het streven is om binnen 3 maanden na indiening te komen in de vorm van een voorlopige aanslag of een brief geen voorlopige aanslag.
Binnen 1 jaar na indiening streeft men een definitieve op te leggen, de wettelijke termijn staat op binnen 3 jaar waarop de aanslag betrekking heeft dit evt. verlengd met een verleend uitstel.
TIP: doe hem altijd voor 1 april dan heb je recht op de garantiepost dat betekend voor 1 juli bericht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ongeveer in dezelfde situatie. Eén telefoontje naar het vermelde telefoonnummer heeft er voor gezorgd dat ik binnen de 2 weken het teveel betaalde terug op onze rekening had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel heel erg snel!