heb gister dubbeltje op zijn kant gezien deze vrouw ontving nog 300 euro terug maandelijks van de belasting en dat met inkomsten van dochter 20 jaar?

alleenstaande moeder met dochter moeder verdient 2250 euro netto per maand en dochter 800 euro per maand en toch krijgen ze nog een toeslag van de belasting
mij vraag is welke toeslag kan dit dan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik heb het programma niet gezien maar ik betwijfel of het hier om toeslagen gaat.

Ik denk dat het de heffingskortingen betreft waar zij recht op heeft. Dit is waarschijnlijk de alleenstaande ouderkorting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alle duidelijkheid het gaat hier om de Inkomsten Belasting. Voor meer info: http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2010/heffingskortingen/
Het zou kunnen zijn dat ze belastinggeld terugkrijgen van de hypotheek. Dit krijgen wij ook maandelijks en hebben beiden een fulltime baan gehad. Moet je wel eerlijk zeggen dat ik het gisteren maar half heb gevolgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou inderdaad de voorlopige teruggaaf inkomstenbelasting kunnen zijn ivm hypotheekrente aftrek.
ronron1212
12 jaar geleden
hypotheekrente terug krijgen heeft niets te maken met de hoogte van je inkomen wel op het bedrag wat je terug krijgt hoe meer je verdient hoe meer je van de hypotheek rente terug krijgt.
paulus811
12 jaar geleden
Ronron1212, volgens mij zijn het eerste en tweede deel van je reactie in tegenspraak met elkaar.
ronron1212
12 jaar geleden
Dit krijgen wij ook maandelijks en hebben beiden een fulltime baan gehad.( was jou antwoord Klopt niet.) Heefthier niets mee te maken Hypotheek rente krijg je altijd terug. Hoe meer je bent hoe meer je terug krijgt Nu duidelijk
Belastingteruggaaf was los gespecificeerd. Maar het zou kunnen zijn dat een groot deel van die netto inkomsten alimentatie is. Ik weet niet of de berekening voor de toeslagen hierdoor heel erg veranderd ksn worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer de alimentatie puur voor het kind is, mag het niet meegerekend worden voor de toeslagen. Wel als het voor moeder zelf is.
Hypotheek aftrek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk zorgtoeslag. Voor de zorgtoeslag telt de dochter niet mee in de berekening. Het kan zijn dat ze zowel toeslag voor haarzelf als van haar dochter ontvangt. Andere toeslagen kan het niet zijn. Daar hebben ze een te hoog inkomen voor.