hoe vorder ik mijn geld terug bij vrom ik ben er 100% van overtuigt dat ik altijd recht heb gehad op huursubsidie en huurtoeslag

heb ondertussen al €5500 terug betaald onterecht

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Heb je voor de huurtoeslag al een bezwaarschrift ingediend bij de Belastingdienst?

Als dat niet zo is, moet je dat eerst doen. Als dat wordt afgewezen kun je binnen 6 weken na de afwijzing in beroep gaan bij de rechtbank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huursubsidie en huurtoeslag zijn 1 begrip het is niet en, en
Als je denkt in je recht te staan zou je eens kunnen informeren bij de Woonbond. Dit is een organisatie die zich inzet voor de huurder bij situaties die nadelig voor de huurder kunnen uitpakken. Vaak alleen maar bij geschillen met de verhuurder, maar vragen kan altijd. Verder moet je inderdaad bij de belasting een bezwaar indienen en niet bij Vrom De belastingdienst is de uitkerende instantie voor alle toeslagen. Vraag een gesprek aan, neem bewijzen mee, zoals loonstroken, aangifte inkomstenbelasting etc. dan heb je in ieder geval je best gedaan. Kijk voor alle zekerheid even na of er in je financiele huishouding niets verabderd is waardoor je totaal inkomen hoger uitkomt als dat je aangeeft. Mensen vergeten op dit moment bijv. dat de premie van de ziektekosten niet meer aftrekbaar zijn. Gevolg eindbedrag op jaarbasis is hoger(je hebt inder afgetrokken) en dan kan hetn inderdaad zo zijn dat je geen recht meer hebt op zorg=-huurtoeslag. Ook kan je naar de vakbond stappen om je bij te laten staan of bij het juridisch loket.
Sterkte remee
Pieter

Toegevoegd na 1 minuut:
Te snel getypt dus wat typefoutjes sorry!