Wat zijn de dingen die ik op kan geven ivm mijn zoontje bij de inkomstenbelasting?

Mijn zoontje is geboren op 11-04-2010 ik ga nu aangifte inkomstenbelasting invulleb wat zijn de dingen die ik op kan geven Ivm mijn zoontje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt nogal af van bepaalde omstandigheden.
Afhankelijk van je inkomen heb je recht op kindgebondenbudget
Gaat je kindje naar de kinderopvang, dan heb je misschien ook recht op (gedeeltelijk) terug gave.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kind gevonden budged ontvang ik al en naar een kinderdagverblijf gaat ie niet maar zijn er. Germ anders dingen zoals kraamzorg en zo dat bedoel ik meer maar super bedankt voor het antwoorden in ieder geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, kosten die je gemaakt hebt rondom de geboorte van je kind krijg je niet vergoed als ze niet onder je ziektekostenverzekering vallen, met een heel enkele uitzondering (zoals reiskosten naar het verweggelegen academisch ziekenhuis waar hij langdurig verpleegd moest worden bijvoorbeeld.).

Andere antwoorden (2)

Als hij van zijn ouders of grootouders een leuke spaarrekening gekregen heeft, dan moet je dat saldo ook opgeven.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen opgeven in box 3 als je in totaal met je eventuele fiscale partner boven de grens komt. (Globaal € 21000 resp. € 42.000).
waar denk je dan aan.??
kosten voor en kind zijn niet aftrekbaar. tenzij het kind ernstig ziek is en dan zijn alleen de medische kosten voor een deel aftreknaar . dat is echter ook minder.
Normale kosten zijn niet aftrekbaar je krijgt al kinderbijslag