Waar of hoe kan ik makkelijk uitrekenen hoeveel inkomstenbelasting ik moet betalen?

Het hoeft niet echt heel uitgebreid te zijn, slechts een indicatie zonder al teveel aftrekposten ofzo.
Een tabel zou ook leuk zijn.

Toegevoegd na 6 uur:
Al deze antwoorden lijken mij niet te kloppen.
Ik heb namelijk vaak genoeg gewerkt, en ik heb nog nooit een aanslag inkomstenbelasting in hoeven vullen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

€ 0 t/m € 5.940-- 33,45%

€ 5.941 t/m € 18.218-- 33,45%

€ 18.219 t/m € 32.738-- 41,95%

€ 32.739 t/m € 54.367-- 42,00%

€ 54.368 of meer-- 52,00%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grofweg gezegd betaal je ongeveer 1/3 van je loon aan de belasting. Dit geldt alleen als je aangeeft dat je loonheffingskorting wil laten toepassen (dus op een loonbelastingformulier). Dit kun je dan jaarlijks terugvragen met behulp van je jaaropgave.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eenvoudig en snel is de aangifte bij de site van de Belastingdienst downloaden en invullen. Na een halfuurtje weet je heel aardig, ook of je wat terug krijgt.
Bedenk wel dat je aangifte moet doen als je belasting zou moeten bijbetalen