Krijgt men een boete als men zijn belastingaangifte 1 dag te laat gepost heeft ?

er staat een einddatum vermeld opdat de aangifte zou geldig zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat deze vraag voor de situatie in Belgie geldt, kan ik er geen antwoord op geven.

Het beste antwoord

Mijn ervaring vanuit persoonlijke 1-jaarlijkse aangifte is dat geen boete geheven wordt. De afgelopen jaren stuur ik de aangifte altijd veel later in dan 1 april (tot zelfs in juli) en nooit problemen gehad. Sterker zelfs.., regelmatig teruggaaf eerder ontvangen dan op tijd gedane aangiftes.. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Het betreft de belastingen in Belgie waar 1 juli de sluitingsdatum is voor het inzenden van belastingformulieren.
De situatie in Nederland is niet gelijk aan die in Belgie.

Andere antwoorden (4)

één dag te laat verstuurd, daar doet de belasting niet moeilijk over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn persoonlijke ervaring is dat je daar geen boete voor krijgt. Als je dit 1 keer per jaar doet de aangifte dan is dat niet zo erg hoor. Doe je iedere maand aangifte (bv eigen onderneming) en je bent regelmatig te laat met de aangifte dan heb je wel kans dat je een boete krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar doen ze niet moeilijk over. Maar stel dat je geld terug krijgt, dan sta je voor de uitbetaling wel achteraan in de rij, want ze worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Het kan dus wel degelijk in je eigen nadeel werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, niet echt nadelig natuurlijk, maar ik heb centjes waar ik recht op heb maar het liefst zo snel mogelijk op mijn rekening staan.
Als je de dag vantevoren weet dat je het niet gaat redden, kun je voor alle zekerheid met de belastingtelefoon bellen en om uitstel vragen. Deze krijg je altijd en je hoeft niet eens een reden op te geven. (Uitstel is tot 1 september geldig)
Mij lijkt het ook niet als je 1 dag telaat bent dat je dan een boete krijgt..maar je weet het nooit met de belastingdienst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Het betreft de belastingen in Belgie waar 1 juli de sluitingsdatum is voor het inzenden van belastingformulieren.
De situatie in Nederland is niet gelijk aan die in Belgie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh Sorry..misschien heb ik het woordje BELGIE gemist in de vraag..?????