In mijn programma van aangifte inkomstenbelasting staat bij overzicht dik gedrukt: terug te krijgen 1760 euro krijg ik dit terug? en zo ja wanneer?

Toegevoegd na 51 minuten:
ik heb pas vorige week deze aangifte invult en heb voorheen nog geen voorlopige teruggave ontvangen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan duurt het nog wel even,meestal gaan er wel een aantal maanden overheen eer je je aanslagbiljet thuis krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huis gekocht?

Het beste antwoord

Ja dit zal op je rekening bijgeschreven worden, je krijgt vanzelf bericht van de belasting dienst.
Voor 1 april ingediend betekend rond half juni bericht, maar omdat je later was, kan het wel wat langer duren.

Houd er wel rekening mee dat het hier om een VOORLOPIGE aanslag gaat, deze is berekend op de gegevens die jij hebt ingevuld.
Na controle van de belasting dienst kan er een ander bedrag uitkomt, zo het zijn dat moet terugbetalen of misschien nog meer krijgt.

De belasting dienst heeft 3 jaar de tijd om je een definitieve aanslag te sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor dit goede en juiste antwoord.
Als je je bankrekening in je aangifte hebt vermeld dan zal dat lukken.
Ook krijg je bij de voorlopige aanslag een paar tientjes aan rente terug (vanaf 1 januari 2011).

Andere antwoorden (4)

Ja dit krijg je terug. wanneer: ligt eraan of het voor 1 april aangegeven is. Meestal krijgt je een blauwe brief op de mat als bevestiging met de melding dat het binnenkort op de rekning bijgeschreven wordt

Toegevoegd na 35 seconden:
Rekening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat krijg je terug,maar heb je dan al een voorlopige aanslag ontvangen via de post?
Als je deze4 hebt ontvangen,staat het bedrag binnen een paar dagen tot een week op je rekening.

Toegevoegd na 43 seconden:
Die 4 hoort er niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maria 16: Pas vorige week ingestuurd en nu al de voorlopige aanslag binnen?
Dat is in Nederland niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De toevoeging van de TS kwam er pas later bij en daar had ik bij de reactie's al op gereageerd. ;-)
Waarschijnlijk wel, echter:

Wat jouw programma zegt is leuk, echter kunnen wij niet zien af de ingevoerde gegevens kloppen, die gegevens die je ingevoerd hebt moeten wel kloppen met de werkelijkheid.

1760,- is best veel.
daar moet een reden voor zijn:
onregelmatig gewerkt, huis gekocht of andere aftrekposten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zojuist een soortgelijke vraag gesteld,er is op het belastingkantoor een storing.Ik krijg ook terug maar het kan nog een aantal weken duren is mij vanochtend medegedeelt.
Baal er echt ontzettend ik was wel op tijd met mijn aangifte,dus dan kan die van jouw nog wel even duren.Je kunt evt telefonisch navraag doen op tel. nr 0800 - 0543
succes ermee!