Hoe werkt artikel 23 vergunning voor auto import?

Zoals in onderstaand stukje word vermeld kun je bij het importeren van producten de btw die je bij het invoeren moet betalen als voorbelasting aftrekken(artikel 23 vergunning). Nu schijnt het zo te zijn dat er bij auto import afwijkende eisen zijn, weet toevallig iemand hier meer van af?

Als u geregeld goederen invoert, kunt u voor de btw gebruikmaken van de zogenoemde verleggingsregeling bij invoer. Die regeling houdt in dat u de btw niet betaalt bij de Douane op het moment van de invoer, maar dat u deze aangeeft op uw aangifte omzetbelasting. Als u daar recht op hebt, kunt u de btw op diezelfde aangifte weer als voorbelasting aftrekken.

Toegevoegd na 6 uur:
Oja, ik weet natuurlijk dat ik hiervoor naar een belastingexper/kantoor moet(het is weekend), maar ik vroeg me toch af of er misschien iemand op goeievraag.nl is die de nodige kennis hiervan heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Op de site van de belastingdienst is hiervoor een aparte rubriek opgenomen: Belastingdienst - auto en vervoer - auto importeren.