hoe zie je of je belasting terug krijgt of moet betalen?

Als je het belastingformulier hebt ingevuld, hoe kun jedan zien je of je belasting terug krijgt of moet betalen?

Als er een - teken voor staat dien je dan te betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.9K

Het beste antwoord

In de internetversie van de aangifte inkomstenbelasting 2010 staat onder : "overzicht" of er sprake is van terug te ontvangen of te betalen IB en PVV.
Er staat geen "minteken" bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

- betekend een schuld. Dus ja, maar je krijgt vanzelf bericht (een factuur) als je dient te betalen. Je kan natuurlijk ook altijd even bellen naar de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het digitaal doet, staat bij het overzicht: te betalen, of: terug te ontvangen. Daarachter staat het bedrag dat je - op basis van je aangifte - zult moeten betalen of zult ontvangen.
Overigens wordt die aangifte soms nog gecorrigeerd dus reken je niet te snel rijk als je een bedrag tegoed hebt.
Als je voor 1 april de aangifte doet, dan kun je ongeveer in juli bericht verwachten.