Wij hebben eind september een huis gekocht. Weet iemand hoe lang het duurt voordat we hypotheekrenteaftrek terug krijgen?

Toegevoegd na 5 minuten:
we hebben er voor gekozen om het maandelijks terug te krijgen, maar hebben nog niets gehad!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je de aankoop of de veel latere levering via de notaris met de verkrijging van sleutel?

Antwoorden (6)

Je kunt het via de werkgever regelen dat het maandelijk via je salaris wordt uitbetaald. Of je geeft elk jaar voor 1 april op via het aangifte formulier van de belasting. Vergeet ook niet dat bepaalde kosten van de aankoop aftrekbaar zijn

Toegevoegd na 6 minuten:
Heb je het al aan de werkgever door gegeven anders gebeurd er niets. De werkgever verwerkt de mutaties voor de 18e van elke maand. Dus mutaties die later komen worden een maand later doorgevoerd
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik snap niet goed wat je bedoeld met doorgeven aan de werkgever, ik bedoel de terug gaaf die je iedere maand van de belasting krijgt (zo rond de 15e hadden we begrepen) wij hadden wel verwacht dat dit na 1,5 maand geregeld zou zijn bij de belasting, maar waren benieuwd hoe lang dat duurde bij andere mensen, we hebben gehoord dat dat pas in januari zou zijn en dat we bij de aangifte in april de maanden september, okt., nov. en december terug zouden krijgen.
ronron1212
13 jaar geleden
Sorry klopt gaat niet meer via de werkgever. Dan zou ik maar weer bellen als ik jou was
In principe kan je onmiddellijk al een voorlopige teruggaaf / voorschot aanvragen.

Hiervoor kan je het belastingprogramma downloaden en de teruggaaf aanvragen. Als het wordt toegekend krijg je het elke 15de van de maand gestort op je rekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt nu terugvragen wat je wilt, zelfs waar je geen recht op hebt. Dat duurt 1 a 2 maanden in te krijgen. Uitbetaald Rond de 16 dag vd maand. Volgend jaar Ben je verplicht om aangifte te doen, en wordt Alles verrekend. Vroeg je teveel, betaal je terug met rente. Anders krijg je het geld alsnog, ook met rente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het formulier voor voorlopige teruggaaf al ingevuld? Ik denk dat het bij ons een week of 6 duurde voordat het verwerkt was en het geld op onze rekening stond. Hier kun je meer informatie vinden:
http://www.belastingdienst.nl/download/2599.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij duurde het ook een week of 6-7. De maandelijkse teruggaaf wordt de 15e gestort dus zal het waarschijnlijk dan op je rekening staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het bruto bedrag per maand kan opbrengen, is het misschien interessant om een keer per jaar belasting terug te vragen. je krijgt van de belastingdienst rente vergoed. een spaarrekening levert minder op, en op je betaalrekening ontvang je helemaal geen rente.