Is het mogelijk om bij je uitwonende kinderen te klussen maar niks rekent en wel uren wilt schrijven ?

mijn dochter heeft een huis gekocht en daar wil ik een badkamer maken enz. ik ben zzp er en wil wel aan de vereiste werkuren (voor de belasting) komen.
Het werk doe ik gratis. Alleen de materialen moet ze betalen. Is dit mogelijk en hoe ???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je zou dit kunnen doen, door de uren wel te schrijven en te factureren. De betaling kun je dan verrekenen met een zogenaamde schenking. je mag jaarlijks € 4.556 belastingvrij aan een kind schenken en wanneer het kind jonger is dan 34 jaar, mag je eenmalig € 22.379 belastingvrij schenken. je kunt dan factureren en de schenking als betaling boekenn, op die manier heb jij je uren gefactureerd en heeft zij de facturen "betaald". je moet dan wel een overeenkomst opstellen waarmee je aangeeft dat je de facturen verrekend met de schenking, welke overeenkomst jullie beide ondertekenen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100