Een bril is niet meer aftrekbaar bij de belasting. Sinds wanneer is dit zo, kan ik mijn bril van vorig jaar nog aangeven bij de volgende aangifte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

m.i.v. 1 januari 2009 zijn de (aanschaf)kosten van een bril niet meer aftrekbaar. Leuker is het niet te maken.
Dus vergeet het maar. Jammer maar helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straks heeft het helemaal geen zin meer om aangifte te doen als er toch steeds minder aftrekposten zijn.. :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Balen heb ik net dit jaar een bril nodig 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ziet het :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
N.a.v. Annepanne's reactie: " Straks heeft het helemaal geen zin meer om aangifte te doen als er toch steeds minder aftrekposten zijn.. :-(" Zonder aftrekposten is het ook mogelijk om geld terug te krijgen, bij vakantiewerk of werk gedurende een deel van het kalenderjaar, bij voorbeeld als je na school begint met betaald werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig kun je ook bij een goedkopere opticien een uitstekende betaalbare (normale) bril kopen ; ik draag al eeuwen elke twee jaar een nieuwe bril van minder dan 100 euro .
Gewoon niet al te veel overbodige laagjes en ontspiegelingen aan laten smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Ik heb een bril voor 165 euro kunnen kopen. Incl ontspiegeling en geslepen glazen, mooi hip montuur. Normale prijs was 415 maar ik stond weer op 0 met de verzekering dit jaar. Ben er erg blij mee!

Andere antwoorden (2)

Nee, je kon vorig jaar nog bepaalde 'zorgkosten' aftrekken, dit jaar 9dus aangifte over 2010) niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pff je betaalt tegenwoordig steeds meer en krijgt steeds minder terug. Lastig rondkomen zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een aanvullende ziektekostenverzekering hebt, wordt een bril vaak (beperkt) vergoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, één keer per 24 kalendermaanden met een maximum van zo'n 200 Euro geloof ik... Zelfde geldt helaas ook voor lenzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van de verzekering af, maar dat staat los van de belasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shit, daar heb je gelijk in, ik gooi weer twee dingen door elkaar...
nee dat kan niet meer misschien krijg je wel een kleine vergoeding van je zorgverzekeraar