Hoe kan ik de belasting teruggave berekenen voor 2011?

Ik wil weten of de belastingdienst niet teveel van mij ontvangt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Alle informatie zit in onderstaande links.

Betreft nu voornamelijk 2010. Over 2011 kan je alleen mbv een (negatieve) voorlopige aanslag een voorschot vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan even bellen met de belastingtelefoon en een formulier wijziging voorlopige aanslag aanvragen.
Het schijnt dat de voorlopige aanslag 2011 niet overal volgens de laatste info is gebeurd. De BD vraagt of we het zelf even willen nakijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download het programma Voorlopige aanslag 2011 van de site van de Belastingdienst, start het op en vul alles in. Aan het eind van de berekening krijg je te zien of je naar verwachting zal moeten bijbetalen of terugkrijgen over 2011.

Je zit dan nog nergens aan vast, de Belastingdienst krijgt al die gegevens alleen te zien als je de voorlopig aanslag ook verstuurt met je DigiD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is mij niet helemaal duidelijk, doel je op de vooraftrek (voorlopige teruggaaf) 2011? Indien die te laag is moet je dat wijzigen. Met de belastingaangifte van 2011 wordt het uiteindelijk wel weer verrekend, maar dat is pas in 2012.
Voor alle programma's ga naar www.belastingdienst.nl'

Toegevoegd na 2 minuten:
SuzyQ gaf de juiste link al denk ik ;)