Ik heb dit jaar 4500 euro verdient, moet ik belasting betalen?

Ik heb in 2010 zo'n 4500 euro verdient, klopt het dat men tot 6000 euro geen betaling hoeft te betalen?
Hoe werkt dit precies en klopt het dat je in sommige gevallen zelfs nog geld toe krijgt?

Jullie hulp wordt bijzonder op prijs gesteld, ik snap niets van belastingen!

Groetjes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Nee het is niet zwart maar het geld komt uit het buitenland dus ik moet het wel aangeven neem ik aan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me meteen af hoe het zit als je een zitbank hebt. en je verkoopt die op marktplaats. is dat geld dan ook verdient? moet je dat dan ook opgeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dat structureel doet en de opbrengst is gemiddeld hoger dan de verkrijginsprijs, rekening houdend met afschrijving dan pas.

Antwoorden (3)

Als het goed is werd er al automatisch belasting afgedragen. Dat wordt al gedaan voor jij je loon krijgt (ik neem aan dat je niet zwart werkt)

Je hebt waarschijnlijk recht op teruggave (als je student bent). Dit kan je doen door een T-biljet of een Tj-biljet

http://zoeken.belastingdienst.nl/search?q=t-biljet&site=belastingdienst_all_nl&client=bdienst_nl&output=xml_no_dtd&proxystylesheet=bdienst_nl&filter=0&getfields=*&proxyreload=1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het geld wit hebt verdient ben je klaar met belasting betalen.
heb je het zwart verdiend dan moet je je mond houden dan hoef je ook niks af te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet inderdaad sowieso aangifte doen.

Een tip: je kunt nu al het programma voorlopige aanslag 2010 downloaden. Als je dat vervolgens invult (wijst zich vanzelf) maakt het programma een berekening voor hoeveel je zou moeten betalen of krijgen.

Aan het einde van het programma kun je kiezen of je het wel of niet verzendt. Je kunt het programma ook gebruiken om voor jezelf een idee te krijgen wat je zou moeten betalen (of krijgen) wanneer je in het volgende jaar je aangifte over 2010 indient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk er wel aan om de daaraan toe te rekenen lasten (kosten) af te trekken