Kun je in Qatar overal met je pinpas (MoneYou) betalen?

Ik ga over een paar weken naar Qatar en vraag mij af of je daar overal met je pinpas kan betalen. Ik heb een pinpas van MoneYou en vraag mij af of ik misschien geld daar moet pinnen oid.

4 jaar geleden
in: Bankieren
4.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Heb je een MoneYou Go rekening?

Antwoorden (3)

Er zijn enkele beperkingen bij het gebruik van de pinpas.
Moneyou Go is een gratis betaalrekening die werkt via een app. Je krijgt zelfs een betaalpas cadeau, plus rente over je saldo. Wat zijn de voor- en nadelen van deze betaalrekening?
Het is een gewone betaalrekening waarmee je in de hele Europese Unie betalingen kunt doen. En ook in een paar landen daarbuiten, zoals Noorwegen, IJsland en Zwitserland.
Bij de rekening hoort een gratis betaalpas die je kosteloos kunt gebruiken. Dagelijks mag je er tot 500 euro mee opnemen bij een geldautomaat. Zolang je saldo dit toelaat, uiteraard.
Zoals bij de meeste banken zal je moeten informeren (eventueel on-line) of je buiten Europa in de geldautomaat kunt pinnen. Vaak kan je het pinnen buiten de EU tijdelijk aanzetten. De beperkingen buiten Europa zijn bij de meeste banken ingevoerd i.v.m. misbruik wat eventueel wereldwijd moeilijk te corrigeren is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Ik ben benieuwd hoe de discrepantie bestaat tussen wat deze site vermeldt en wat MoneYou zelf vermeldt aangaande waar je de pas zou kunnen gebruiken. Het is zelfs een vrij recent artikel. https://www.moneyou.nl/-/media/MoneYou-NL/betalen/pdf/okt/20181030_nl_voorwaarden-moneyou-go.pdf
Punt 8
8. Hoe kun je geld opnemen?
U kunt uw creditcard in Qatar redelijk gebruiken. U zult uw kaart in pinautomaten, hotels en grote winkels over het algemeen prima kunnen gebruiken. Echter zult u op veel plekken alleen maar met contant geld kunnen betalen. Zorg er dus voor dat u voldoende contant geld op zak heeft!
Tevens dient u uw bankpas op wereldstand te zetten, aangezien u buiten de Europese Unie reist.
4 jaar geleden
Nee.
Als men ergens in het geheel geen betaalpassen accepteert of geen Maestro/Cirrus-betaalpassen dan houdt het op. Het is dus raadzaam om altijd wat contanten op zak te hebben of wellicht een creditcard.

Echter als iemand er kan betalen(of geld opnemen) met een Maestro/Cirrus-betaalpas (zoals bijna alle Nederlandse bankpassen dat zijn) kan jij dat ook.

https://www.moneyou.nl/betalen
Kan ik mijn Moneyou Go betaalpas in het buitenland gebruiken?
Ja, je kunt je betaalpas overal ter wereld gebruiken mits betaalpassen met het Maestro-logo geaccepteerd worden.

Zorgeloos op vakantie
Moneyou rekent geen kosten als je geld opneemt of pinbetalingen doet in het buitenland. Let op: soms brengt de pinautomaat kosten in rekening. Je krijgt dan de vraag of je deze kosten accepteert. Of zoek een pinautomaat die geen kosten in rekening brengt.

Wereldwijde dekking met Mastercard, Maestro en Cirrus, zodat je overal kunt betalen.
Geen wisselkoersopslag voor andere valuta
Maak een vakantiepotje aan in de Go app
Koppel je betaalpas aan je vakantiepotje, zodat je weet wat je uitgeeft.
Toegevoegd op 20 oktober 2019 12:40: bron
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Dit is echt het juiste antwoord: https://www.moneyou.nl/-/media/MoneYou-NL/betalen/pdf/okt/20181030_nl_voorwaarden-moneyou-go.pdf 8. Hoe kun je geld opnemen?
Een opname is een betaling waarbij de aanbieder geld van je rekening contant in bankbiljetten uitbetaalt. Je
kunt contant geld opnemen bij geldautomaten. Bij opnames maak je gebruik van je betaalpas en pincode of
andere klantherkenningsmiddelen die door de aanbieder worden voorgeschreven. >>>>In binnen- en buitenland
kun je met je betaalpas opnames doen bij geldautomaten waarop een Maestro- of Cirruslogo staat.<<<<