Er is zomaar geld van mijn rekening gehaald van 2 random sites. Hoe kan dit? Ben ik gehackt?

Gisteren ongeveer in een tijd van 30 minutes was er zomaar een bedrag van € 40 van een perfum site van mijn rekening gehaald en ongeveer van 10 euro van E-Smokey. Ik weet niet hoe want ik heb nog nooit die sites bezocht. Wat kan dit zijn? Verder is er niks afgehaald dit gebeurde gister. En kan ik me rekening zelf blokkeren?

11 maanden geleden
in: Bankieren
2.4K
Pieterke
11 maanden geleden
Je hebt de bank nog niet gebeld? Dan zou ik dat maar zo snel mogelijk doen. Als het kan vanavond nog.
Utrecht
11 maanden geleden
Niet hier vragen; direct je bank bellen!
Ritsuka
11 maanden geleden
Inderdaad gelijk contact opnemen met je bank.
BonBonvanJohn
11 maanden geleden
vooral ook check je hack doen van de politie met al je actieve e-mailadressen
https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html
SimonV
11 maanden geleden
Neem contact op met deze webshops. Die kunnen achterhalen naar wie de artikelen verzonden zijn.
Ritsuka
10 maanden geleden
Wat zei de bank?

Geef als eerste antwoord