Is de gouden koets voorzien van kogelvrij glas?

Ik zat net de beelden van de rit met de gouden koets te bekijken en opeens vroeg ik me af of deze koets eigenlijk voorzien is van kogelvrij glas (niet dat ik snode plannen heb).

Toegevoegd na 16 minuten:
Met dank aan enkele wakkere reacties: Ik bedoel uiteraard: Kogelbestendig glas.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Vandaag gehoord , dat kogelvrij glas niet mogelijk is omdat dit veel te zwaar zou zijn voor de gouden koets.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wellicht zijn er andere maatregelen genomen maar die zijn niet bekend gemaakt.

Toegevoegd na 36 minuten:
Nou ja..., ik wist wat je bedoelde C4th.
Ha ha. zo hebben we weer wat geleerd !

Toegevoegd na 36 minuten:
Nou ja..., ik wist wat je bedoelde C4th.
Ha ha. zo hebben we weer wat geleerd !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze gebruiken een ander soort glas dat een kogel wel zou afremmen maar je ma het geen kogelvrij gla zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens iemand die vandaag op TV was, waren de ruiten niet vervangen. Maar misschien is er een extra laag (kogelwerend, scherven opvangend) achter de ruiten aangebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RTL Boulevard xD