Wat doen Amerikanen eigenlijk verder met Kerst?

Zo te zien in films en series is daar Christmas Eve nog belangrijker dan de kerstdag zelf, m.u.v. het uitpakken van de kadootjes 's morgens. Voor de rest zie je haast nooit wat ze verder die dag doen.

En is het echt waar dat daar op Kerstavond de winkels ook gewoon nog tot laat open zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
1.6K

Het beste antwoord

Ik las laatst ergens een collumn van iemand uit nederland die nu in Amerika woont.Volgens haar is thanksgiving daar veel belangrijker dan kerst.
Met kerst word er minder uitgebreid gekookt dan met thanksgiving.Ik denk dat er na het uitpakken van de kado's niet veel speciaals meer gedaan word met kerst.
Het is meer een feest voor het gezin.Aandacht voor het eigen gezin.
Allemaal samen met vrienden en familie aan het kerstdiner zoals hier is daar meer gebruikelijk met thanksgiving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets vermoedde ik ook al inderdaad. +10

Andere antwoorden (4)

Op de dag voor kerst zijn de winkels open, eerste kerstdag doorgaans niet.
Kerstnacht is dus de avond VOOR eerste kerstdag.
Volgens mij wordt na het cadeau uitpakken gespeeld, herinneringen opgehaald en 's avonds overvloedig gedineerd.
Veel meer dingen kun je in die tijd ook niet doen.
Bij mijn weten vieren ze daar geen 2e kerstdag.
Boffen wij even!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaak moeten ze de dag van kerstavond nog de boom halen/versieren.

de vrouwen staan de hele dag in de keuken om de kalkoen te vullen
14 jaar geleden
Het lijkt me daar ook een familie feest. Waar cadeautjes bij horen en een grote kalkoen tijdens het dineer.
Wat ze verder doen, ik denk hetzelfde dan wij hier in Nederland. Gezellig de dagen met familie door brengen en eten. Winkels met de kerst open, zou heel goed kunnen. Er zijn toch best veel winkels 24 uur per dag geopend. Dus met kerst denk ik geen uitzondering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat Amerikanen vaak op vakantie gaan met de kerst.