Waarom dient het wild geraas gestaakt te worden?

(Naast het feit dat dat rijmt op "Sinterklaas")

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ten eerste zijn de kosten van de consumptie door onverantwoord leengedrag afgewenteld op de toekomst. Nu reeds zucht de schepping onder onze expansiedrang. Dit brengt ons meteen bij het tweede punt: onze welvaart is ten koste gegaan van de welvaartsmogelijkheden van de arme landen in de wereld. De welvaart wordt duur betaald. Niet alleen door de arme Afrikaan die de aansluiting op de meest elementaire bestaansmogelijkheden mist...

Volgens mij is geraas in dit geval enthousiasme, vreugdegeluiden. Als kind was je door het dolle heen, spanning voordat hij komt en wat je zult krijgen. Rondrennen, spelen, herrie maken. Voordat de Sint binnenkomt moet dit ophouden. Wij moesten vroeger allemaal heel stil in de kring wachten totdat er aangeklopt werd... En inderdaad... dan klopt je hartje van verwachting.

Ik heb het altijd zo geinterpreteerd dat dit 'makkers staakt uw wild geraas' voor de Pieten bedoeld was. Omdat die altijd zo wild en uitgelaten zijn en dat het dan betekende: "Kom op jongens, even serieus, er is werk aan de winkel, want 'het heerlijk avondje is gekomen'." Niet dat ze dan wel serieus zijn, maar dat ze even hun hoofd erbij moeten houden bij het uitdelen van de juiste kadootjes ofzo. Of het zo is weet ik niet hoor, maar dat heb ik dus altijd gedacht ;-)

Omdat makkers nu eenmaal makker zijn als ze hun wild geraas staken.

Ha, die Mjn; Omdat de Sint het anders allemaal niet meer zo goed verstaat. En omdat de makkers de Sint dan ook beter verstaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100