Gehoord van een initiatief om kerstpakketten weg te geven, is dit al eerder gebeurd? en wie bepaalt wie de gelukkige ontvanger wordt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Kerst
1.9K
Ritsuka
8 jaar geleden
bedoel je die actie van de Albert Heijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, niet een winkel, ik dacht particulieren maar dan gezamenlijk.
Weet niet zeker.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik moest aan Albert Heijn denken, daar kun je kaartje ophangen in 'wensenboom' en aangeven waarom jij vind dat iemand een kerstpakket zou moeten krijgen. En daar kiezen ze iemand uit.
ronron1212
8 jaar geleden
Er zijn bedrijven die dat voor de medewerkers mogelijk maken vaak gaat het dan naar de voedselbank
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka Oké, bedoelde ik niet, nee. Dat doet me denken aan de traditie van Joris Linssen [?] , die ergens in het land een kerstboom neerzet en mensen een kaartje/iets in laat ophangen en hun verhaal aan hem vertellen; heel mooi programma . Is hij goed in .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron1212 Ja, dat klinkt als iets dat al eerder gedaan is en inderdaad naar de Voedselbank ; goed doel!
Maar dat bedoel ik ook niet , nee .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op Google nog niet gevonden..ik neem aan dat het al een bestaande stichting moet zijn, want ze moeten nog verdeeld worden ook.... Zelf doe ik dit al jaren...er is altijd wel iemand in je kenniskring die geen werk heeft of het eens niet zo ruim heeft.
Dit jaar gaat zelfs een deel van de bonus uitgedeeld worden..en waarom ook niet? Ik denk overigens dat elke voedselbank een pakket aanneemt als je geen bestemming hebt.
Daar had ik nog niet aan gedacht...
Dan blijf je annoniem als gever, en dat is beter voor mezelf..
Bedankt voor de vraag, en het idee ;-)
Amadea
8 jaar geleden
Inderdaad, elke voedselbank zal met open handen kerstpakketten ontvangen. Hun klanten kunnen ze beter gebruiken dan mensen die al elke maand een riant salaris ontvangen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeker @Amadea, maar daarnaast zijn er nog zoveel mensen die net niet aan de Voedselbank- regels voldoen en dus niet in aanmerking komen ... NET niet ... , daar heb ik het over. Zo weet ik . uit eigen ervaring , dat het Leger des Heils ook kerstpakketten uitdeelt , en bravo! ga zo door, maar die pakketten reiken niet voor alle mensen die NET niet in aanmerking komen ; nog afgezien van het feit dat deze mensen niet bekend zijn bij het Leger des Heils, uiteraard .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ jodokus52, wat je dus eigenlijk veel beter kunt doen, is deze 'NET niet voedselbank gerechtigden' een iets beter inkomen te geven....
Want bereiken kun je ze anders niet, dat loopt niemand van de daken te schreeuwen lijkt me zo... En ja, dat is dan een politiek probleem, waar tijdens de verkiezing aan moet worden gedacht.....
fisbel
8 jaar geleden
Er zijn ook kerken die een apart fonds hebben waaruit kerstpakketten worden samengesteld. In elk geval in mijn woonplaats. Giften komen van donateurs / kerkleden. Dezelfde mensen kunnen ook adressen noemen die in aanmerking zouden komen voor een kerstpakket.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@fisbel Dat klopt, maar dat gaat naar parochianen van dezelfde kerk , logisch, maar niet-kerkleden vallen dus buiten de boot.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Typie Zodra sommige mensen een iets beter inkomen krijgen, vervallen er vaak toeslagen en zoiets als ontheffing van [een deel] van bijvoorbeeld waterschapsbelasting en ben je nog verder van huis.
Het probleem is daar, dat een beetje meer geld een flinke val in inkomen veroorzaakt. Maar het probleem is inderdaad mensen kunnen bereiken, maatschappelijk werk kan helpen, maar voor een deel maar. Lang niet iedereen heeft contact met maatschappelijk werk tenslotte Het is wel degelijk een probleem en de politiek is met heel andere dingen bezig, al jaren , dus dat schiet niet zo op.
fisbel
8 jaar geleden
jodokus52:
De kerk in mijn gemeente is een PKN gemeente. Ik draag zelf mensen voor voor een Kerstpakket die ik tegenkom in het vrijwilligerscircuit - administratieve hulp, waar onder belastinghulp. De meeste adressen zijn adressen van mensen die veelal niet aangesloten zijn bij een kerk. Veel mensen met een inkomen op bijstandsniveau, ook allochtonen en Moslims. Bij deze laatste groepen wordt er wel op gelet dat er geen varkensvlees in het pakket zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@fisbel Mooi, dus ook mensen van buiten, buiten de 'eigen kring' worden geholpen, daar hoor ik van op ; en dat is fijn!

Antwoorden (1)

Je kunt het aan een voedselbank geven, die verdelen het dan over de voedselpakketten.
Persoonlijk geef ik het vaak aan mensen die het niet breed hebben en die geen kerstpakket krijgen.
Bijvoorbeeld een gezin in de bijstand met kinderen.
Er zijn meerdere mogelijkheden je kerstpakket te doneren aan stichtingen (Leger des Heils bv) en dit wordt al enkele jaren gedaan.
Maar ik kies liever zelf iemand uit waarvan ik weet dat ze er oprecht blij mee zijn.