Ik ben op zoek naar leuke kerst en sinterklaas -spellen. Heeft iemand leuke ideeën?

Het liefst een gewoon spel, dus niet met bord of dobbelstenen ofzo. En het aantal mensen maakt niet uit. Want ik wil graag iets leuks gaan doen met kerstmis en sinterklaas en we doen altijd al surprise enzo, en ik wil wel eens iets anders uitproberen, wie weet word het een familietraditie!
Dus, heeft iemand leuke ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kerst
2.2K

Antwoorden (3)

Spelletjes zoals:
- Hints
- Pictionary
- Het omschrijven van bekende mensen, net zoals in "ik hou van Holland"

Toegevoegd na 4 minuten:
- Zelf quizjes maken

Dat soort dingen deden wij vaak met oud en nieuw, hapje en drankje erbij succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het vermaarde Sint Nicolaasspel iets voor jullie..?

Hoe het werkt:

•Draag iedereen van te voren op drie tot vier cadeautjes te kopen voor in totaal 15 tot 20 euro.

•Op pakjesavond (of met kerst, dus) legt iedereen zijn cadeaus op de grote hoop.

Ronde 1
•Laat een dobbelsteen rondgaan. Iedereen die 1 of 6 gooit, mag een pakje uitpakken.

•Alles uitgepakt? Laat iedereen even van zijn cadeaus genieten, want ze zullen er niet lang plezier van hebben.

Ronde 2
•Zet de wekker vijf a zes kwartier later, maar zorg dat niemand gedurende het spel weet hoe laat het is. Dus: mobieltjes weg, horloges af, klokken afgedekt ...

•Iedereen die nu 1 of 6 gooit moet een kaartje pakken (print die uit door hier te klikken; pdf-bestand), en de opdrachten erop uitvoeren. Let op: iedereen houdt te allen tijde minimaal een cadeautje over. Dus als een kaartje je eigenlijk opdraagt je laatste cadeautje af te staan, dan gaat de beurt gewoon over zonder dat er iets gebeurt.

•De meeste kaartjes zijn glashelder. Over anderen kun je discussieren. Als een kaartje helemaal niet van toepassing is, gaat de beurt gewoon voorbij.

•De cadeautjes die je hebt als de wekker gaat, mag je houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kadospel!
oh dat zij bart3cundo ook al...
maar het is echt waar super super super leuk.
dat doen wij ook ieder jaar met kerst.
een echte aanrader!