waarom ziet mijn doosje aarbeien er na een halve dag al zo "groezelig" uit

ten opzichte van zijn broertjes die nog in de winkel staan.
Wel/niet in de koelkast scheelt iets maar niet alles
Komt het soms door het vervoer naar huis (op de fiets) of zat er een beschermend gas boven dat ik liet ontsnappen toen ik er gelijk 2 uithaalde?

Toegevoegd na 58 seconden:
het is al laat blijkbaar:
AARDBEIEN natuurlijk

amigo
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zaten ze onder zo'n plastiek velletjeover het doosje, wat jij kapot hebt gemaakt toen jij de twee aardbeidjes uit je eigen doosje stal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben hier een hele smerige truc voor... ik zal even antwoord geven.
amigo
13 jaar geleden
een dekseltje meestal en het antwoord is natuurlijk ja! en ik heb denk ik nog nooit geprobeerd het geheel dicht in de koelkast te zetten, denk je dat het daar mee te maken heeft

Het beste antwoord

Naast de antwoorden al genoemd, gebruiken winkeliers nog een truc om die aardbeien er zo lekker en gezond uit te laten zien... speciaal licht.
Ze hebben speciale lampen op de groente en fruit afdeling, en daardoor ziet het er allemaal heerlijk uit.

Wij hadden het laatst met vlees. In de winkel, in het schap, zag het er vers en fris uit, en zodra we buiten stonden in daglicht, hadden we een grauwe grijze ouwe lap vlees in handen!!
wij terug...kijken.... ja hoor. het lag aan het licht. Wij er naar vragen... tja, toen moest men wel toegeven dat dat aan de speciale lampen lag!

Sindsdien inspecteer ik wat ik koop ZEER grondig. Op datum, op "gevoel" en op zicht. En als ik niet tevreden ben als ik buiten sta, ga ik terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ja, dat licht, niet aan gedacht, daarom 10+

Andere antwoorden (3)

mijn ervaring is dat de lelijke die al een paar dagen in de winkel liggen onderin dat bakje zitten en de grote,nieuwe bovenin
klantmisleiding heet dat
en vaak zijn de nieuwe buiten uitgestald en de oude in de winkel
ik kies wat ik wil ,je moet ze zien kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn de aardbeien uit de supermarkt niet opnieuw aangevuld? Ik bedoel dat er nieuwe bakjes liggen?
Verder zitten er toch altijd gaten in de plastic aarbeienbakjes of niet? Als er gaten in zitten kunnen de gassen in het bakje sowieso ontsnappen.

Het kan zijn dat je aardbeien een beetje zijn rondgeschud op de fiets, maar dat overleven ze toch wel.

Het gaat uiteindelijk toch om de smaak en niet hoe ze eruit zien?

Toegevoegd na 1 minuut:
Met 'supermarkt' bedoel ik natuurlijk de winkel waar je ze hebt gekocht, ik weet niet of dit de supermarkt was of bijvoorbeeld groenteboer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardbeien zijn seizoensvruchten. Na juli hoor je geen aardbeien meer te eten, want dan groeien ze niet meer. Maar wij willen het hele jaar door aardbeien, dus komen ze overal en nergens vandaan.

Omdat de meeste aardbeien die je buiten het seizoen koopt, niet in de volle grond groeien, zijn ze veel kwetsbaarder. Daarnaast is temperatuurverschil zeker niet bevorderend voor deze tere vrucht. Van de kweker uit verweggistan, naar Nederland, vervolgens van de groothandel naar de supermarkt, dan weer naar de consument. In de tussentijd gaat de vrucht van koel, naar warm, naar koel....enz.

Al met al...koop je nu aardbeien, dan moet je ze diezelfde dag opeten!