Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een gezonde snack die je veelvuldig kan eten?

Als ik zit te studeren snack ik graag tussendoor.. Maar ik eet gezond, dus snoep e.d. wil ik niet, ik zoek dus een gezonde snack waarvan je veel kan eten :)

Toegevoegd na 35 seconden:
(Komkommer en worteltjes 'ken' ik al) Ik zoek dus iets kleiners/meer..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoek je nou iets kleiners, of iets meer dan komkommer en worteltjes?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ik denk eigenlijk een combinatie haha.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

* gedroogde ongezwavelde rozijn,abrikozen en cranberries,
* zonnebloempitjes,
* blokjes verse kokosnoot,
* granaatappelpitjes,
* stengels bleekselderij met Philadelphia,
* zoute sticks,
* geroosterde kikkererwten,waarvan hier het recept:

* groot blik kikkererwten,uitgelekt,
* flinke scheut olijfolie,
* zout,
* peper en/of cayennepeper,
* paprikapoeder.

Verwarm de oven voor op 150 graden C.
Bekleed de bakplaat van de oven met bakpapier.
Meng in een kom de kikkererwten met de olijfolie,peper en/of cayennepeper en de paprikapoeder.
Strooi de kikkererwten uit over de bakplaat en rooster ze in het midden van de oven gedurende 45 minuten,kijk dan of ze droog genoeg zijn,rooster ze zo nodig nog een paar minuutjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Als je gezond wilt snoepen raad ik je rauwe wortels of radijsjes aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Studentenhaver. Zit wel vet in. Alle soorten fruit en ongezouten noten. Gepofte rijst.

Echt veel van dit alles eten is natuurlijk nooit goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ongezoute noten dus ook zeg maar de Duyvis nootjes (maar dan ongezout)? Zijn die niet van zichzelf al vet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze zijn best vet ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vet is niet per definitie slecht he. Vetten heeft je lichaam ook nodig.
Noten bevatten aardig wat vet, maar zijn hartstikke gezond. Uit sommige onderzoeken blijkt dat mensen die regelmatig noten eten, dunner zijn dan mensen die nooit noten eten, ook als die mensen met de noten meer calorieën binnen krijgen.
Ze bevatten ook flink wat mineralen die goed zijn voor je lichaam. Ik zou wel voor rauwe gaan, niet voor gebrande, die bevatten nog meer vet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zijn die niet heel vet? die drijven toch ook in een of andere olie? (ben geen olijfkenner-liefhebber; probeer het wel meer te eten :p)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moddervet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol olijven geen goed idee dus :p
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
NeeQr: nooit van gezonde vetten gehoord? + voor de olijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal niet moddervet. Je moet ook verse olijven pakken, die zitten niet in de olie. Verder bevatten olijven goede vetten 100 gr. is 128 cal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ok, en hoe weet ik welke vers zijn? (behalve op de markt kopen?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk zijn het gezonde vetten, maar net als in pinda's en noten moet je er wel maat mee houden, omdat ook gezonde vetten nu eenmaal veel calorieën bevatten. Niet in de categorie 'onbeperkt van kunnen eten' dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verse olijven hebben ze vaak ook in kleuren en smaken in de Turkse winkel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee maar dat geldt voor alles. Olijven zijn een goed alternatief voor de gezonde noten, dat zijn idd echt calorieën bommen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed, ik zal deze op het misschien/eventueel-lijstje zetten :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je ze op je lijstje zet......Je kan de verse olijven gewoon bij de supermarkt kopen. Meestal bij de verse tapas. (Koop dan niet die met roomkaas erin he;)
gewoon fruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle fruit en rauwkost is 'goed', waarbij je bij fruit wel moet opletten want suiker kan ook behoorlijk aanzetten.

Beter is echter je aan te leren NIET de hele tijd te eten, want je voedt wel je ' eetreflex' , vooral lastig als je niks gezonds in huis hebt, en je hebt voortdurend je maag vol, terwijl die best even mag knorren.

Gepofte rijst, cornflakes en dergelijke zijn ook dingen die je redelijk gezond tussendoor kunt eten, mits met mate.
Een beter idee is het wellicht veel thee, koffie en water te drinken. Houdt je mond en handen ook bezig en zet minder snel aan. (Tenzij je er vier klontjes suiker in doet natuurlijk, dan is het weer niet zo handig).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maak een lekkere fruitsalade ..dat kan je onbeperkt eten
of cruesli..
je hebt overigens ook koeken zonder suiker..
en je kan ook wat hartigs nemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die min heb je van mij. Fruit kun je absoluut niet onbeperkt eten.
Natuurlijke suikers in fruit gedragen zich in je lichaam op dezelfde manier als kristalsuiker, rietsuiker of een andere suiker of siroop. Dit wil concreet zeggen dat hoe meer je van deze suikers consumeert, je meer kans op overgewicht loopt. Als je je beperkt tot twee stuks fruit per dag, dan is fruit gezond, eet je (veel) meer, dan kun je er op rekenen dat je aankomt.
Varieer eens met ongebrande noten en gedroogd fruit.

Noten bevatten veel eiwitten, goede vetten en is licht verteerbaar. Gedroogd fruit bevat veel vezels en ijzer. Bovendien heb je bij deze twee snacks niet het gevoel dat je door moet blijven eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
walnoten
selderij
snoeptomaatjes
plakjes roggebrood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
thnx!
Verse soep, mag je zoveel van drinken als je wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
rauwe paprika, bleekselderie en kerstomaatjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oeh ja die zijn goed :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een onzin. Niets is goed; je moet gewoon niet aanleren om te eten tussendoor, desnoods het afleren. Wat je ook eet, het zet altijd jouw spijsverteringsorganen op gang en dat6 is niet goed.
Augurken, paprika, amsterdamse uitjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tommies! Heerlijke Snacktomaatjes.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hihi wel een goede, maar helaas hou ik niet van tomaatjes.. toch bedankt! ;)
*Popcorn (met zout) maken:
beetje olie in een pannetje, bodempje popcornmais erin, deksel op de pan, verhitten tot ze gaan poppen, dan vuur laag en vuur uit als het poppen minder frequent wordt. Zout erop ... schudden, nogmaals zout en schudden .... mjammie!
Lekkere grote hoeveelheid, niet teveel calorieën, wel redelijk wat zout, dus goed bij drinken.
Je hebt ook zakjes met magnetronmais, die zijn heerlijk en goed gezouten (niet teveel).

*Kaas in hele kleine stukjes snijden:
Neem een dikke plak kaas (net zoveel als waarmee je een boterham zou beleggen) en snijd hier hele kleine stukjes van.
Elk stukje heeft toch veel smaak en je doet er lang mee omdat het er zoveel zijn. Aantal calorieën valt mee als je niet een te dikke plak neemt.

*Mais uit blik:
Open een blikje mais en eet ze stuk voor stuk op (300 cal. per blik).

Er zijn natuurlijk nog gezondere en magerder snacks, maar die zijn al genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
magnetronmais moet zijn magnetronpopcorn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
japanse mix
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
broodje gezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leer je zelf id niet aan om constant te eten. Spreek met je zelf af hoelang je studeert.. neem een pauze met een lekker kopje soep (is lekker warm, en verantwoord, bv tomaat), laat het even zakken en ga verder met studeren.

Een kopje thee er bij is ook lekker. Ik kreeg het van het stil zitten tijdens studeren altijd snel koud....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een RolMops is jouw snack.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een appel is heel gezond en kun je veelvuldig eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik doe het volgende : ik maak een lekkere dipsaus met yoghurt, een klein beetje mayonaise (maar dat hoeft niet natuurlijk , wat olijfolie of zo is ook goed), beetje kruidenzeezout. dan doe ik er een andere smaakje bij : soms peterselie en knoflook, of kerriepoeder (of kerriepasta),of ik plet groene peperbollen en doe die erbij met zwarte peper of ik neem geplette blauwe kaas eventueel met wat gehakte amandelschilfers etc...
Wat kan je daar in dippen?
-rauwe groenten : witlof, tomaatjes, sla of idd de gekende komkommer en wortel.
-krakend vers stokbrood (ev. extra belegd met wat waterkers)
- falafelballetjes (kan je kopen in kant en klaarmix en koud of warm eten).
- fetakaas
- gekookte aardappelen
en wellicht nog veel meer....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan ook gewoon een fles water naast je zetten, dat stilt ook de trek en je komt er niet van aan ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Druiven, rozijnen, crackers, stukjes appel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de snack zelf maakt , bijvoorbeeld een groentekroket of goede rundvleeskroket, en je bakt die in goede onverzadigde olie, kun je die zoveel eten als je wilt.
Een gebakken visje, gepofte mais, chips etc. etc.
Maak het vooral zelf, dat scheelt je al minstens de helft in de hoeveelheid zout en je kan een goede, gezonde olie kiezen waar je e.e.a. in bakt. Niets aan de hand dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen meervoudig onverzadigde olie, hoop ik. Verder mee eens, hoor, maar als ik trek in iets lekkers heb dan ga ik geen vis fileren, kroketten draaien, mais poffen of chips frituren. Dan wil ik iets voor het grijpen hebben en in mijn mond stoppen. Hoe doe jij dat? Of heb je tussendoor nooit trek?
Crackers! En daarop kan je smeren:
- lunchsalades
- sandwichspread (jammie :D )
- dunplakje komkommer met kaas/ham overheen.
En verzin nog veel meer. Het is een lekker tussendoortje en ook gezond :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing