In azie liggen veel landen en daar wordt verschillend gegeten dus van welke landen of land wil je het weten
13 jaar geleden
Heel veel rijst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cliché maar toch juist: rijst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk eten ze daar Aziatisch,b.v. veel rijst en weinig of geen aardappelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je naar Azië en wil je weten wat je daar kan eten? Of gewoon nieuwsgierig? Als je daar zelf gaat eten, verschilt het ook heel veel of je voor het lokale eten gaat of de toeristische maaltijden. In mijn ervaring eten ze in Thailand vrij zoet, veel noedels, in soep, met groenten enz. Maar China is weer een totaal andere keuken, veel rijst inderdaad, qua groenten veel koolsoorten. Als je geen chinees kan is het vrij lastig om te ontdekken wat je precies aan het eten bent. Richting india en nepal eten ze dan weer veel curries (ook weer met rijst of brood). Maar heb je het totaal gehad met het aziatische eten, dan kan je in de toeristische landen vaak wel ergens een pizza scoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bami mehwah vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rijst, vis, groente, fruit, veel kruiden.

Toegevoegd na 4 minuten:
veel soep, weinig vlees.
Behalve de rijst verder weinig graanproducten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keuken is iets minder gevarieerd en minder spicy dan de Thaise en Vietnamese keuken, maar er zijn wel veel Thaise en Vietnamese invloeden en het is heel goedkoop. Er zijn veel gerechten met rijst en noedels Vooral in kleine stalletjes langs de weg kun je echt kennis maken met de lokale delicatessen. Bij de straatstalletjes worden allerlei soorten vlees en gevogelte, geklemd tussen bamboestokken, aangeboden.

Als je een vleesgerecht besteld, vraag dan altijd even wat het is. Bij sommige stalletjes verkopen ze de raarste dieren waaronder ook vogelspinnen, rupsen, rat, kat of hond... Dit zijn geen bedreigde diersoorten dus in principe is er niets aan de hand. Het zou alleen kunnen dat je dit zelf niet echt een fijn idee vind, dus dan is het handig om het even te vragen.

Haaienvinnensoep wordt in veel Aziatische landen gezien als een echte delicatesse. Zo ook in Cambodja. Jaarlijks worden er zo'n 100 miljoen haaien gevangen, onder andere om in de soep te belanden. Nadat ze gevangen zijn worden hun vinnen eraf gesneden en worden ze weer terug in zee gegooid. Helaas voor de haai kan het dier niet zwemmen zonder zijn rugvin, en is gedoemd een langzame dood te sterven. Aangezien de haai een bedreigde diersoort is, kun je dit soepje dan ook beter laten staan.

Je kunt het je waarschijnlijk niet voorstellen, maar er bestaat ook zoiets als vogelnestjessoep. Dit wordt gemaakt van de nestjes van de Salangaan, een Aziatische zwaluwsoort. De nesten worden gemaakt van slijm, gras en veren, en worden vaak verzameld voordat de vogels de kans krijgt om te broeden. Hierdoor is hun aantal al enorm afgenomen. Het klinkt misschien nogal luguber om een mengseltje van veren, gras en slijm naar binnen te slurpen, maar in Azië is het een culinair hoogstandje wat je zo voorgeschoteld kunt krijgen!

Zoals als wij wel kunnen genieten van een bitterballetje, krijg je in Azië nog wel eens schildpaddeneieren geserveerd. Deze snack is ontzettend populair omdat het een lustopwekkende werking zou hebben. Schildpadden worden met uitsterven bedreigd, en juist door hun eieren te eten neemt hun aantal nog meer af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel rijst, veel specerijen, veel groenten en vlees.
Her en der zijn ook insekten erg geliefd als maaltijd.

Toegevoegd na 59 seconden:
Oh en getuige het toenemende aantal McDonald's restaurants eten ze ook graag franse frietjes en hamburgers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Azië wordt uiteraard veel rijst en noedels gegeten maar het verrast mij dat er ook veel orgaanvlees gegeten wordt.Als men daar een varkentje slacht houden ze maar een boterhamzakje slachtafval over dus alles word er gegeten.Zoals insecten,kippen tenen,veel padenstoelen
bamboe scheuten,ook vis en schaaldieren staan hoog op het menu,zeer veel kruiden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit zijn mijn bevindingen van Thailand