Waarom stoppen we ronde pizza's in vierkante dozen, terwijl er bijna geen vierkante pizza's zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (14)

Juist omdat er bijna geen vierkante pizza's zijn, stoppen we ronde pizza's in dozen. Dat die dozen dan vierkant zijn, is omdat dat veel makkelijker is te produceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is de naakte waarheid zo treffend te omschrijven . Mmm +
het is makkelijker om ronde pizza's te maken, en het is makkelijker om vierkante dozen te maken.

Dat is waarom het zo is.
itsme
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Simpel en juist :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo simpel kan een antwoord zijn. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is de naakte waarheid zo treffend te omschrijven . Itsmmm e +
Misschien omdat vierkante dozen gemakkelijker in elkaar te vouwen zijn. Dus uit praktisch oogpunt.
En het is waarschijnlijk goedkoper omdat je bij de productie van vierkante dozen weinig afval overhoudt; dit in tegenstelling tot ronde dozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft te maken met het inpakken op pallets en grotere verzameldozen. Ook het uitstallen in de diepvries bij de supermarkten. Ook is het voordeel dat je de doos makkelijker kan produceren en vouwen als je de doos moet gebruiken bij de pizzeria. Er zijn wel ronde dozen die van de Celebrations, die kleine Marsjes en bounty's en kit kat's Twix, moet je maar eens kijken hoe die doosjes zijn gevouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets toe te voegen aan alle correcte antwoorden tot nu toe.

Maar niet alle dozen zijn vierkant. Deze doos gaat al een eindje in de richting die jij wenst. Ik geef toe: dat is nog lang niet rond, maar het het is wel een voorzichtig begin. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze is wel vierkant, maar wel héél cool: http://www.dumpert.nl/mediabase/1128911/f554f881/greenbox.html
Je kan 'm in stukjes scheuren om als bordjes te gebruiken, en 'm als kleinere doos in de koelkast zetten. Hoe stoer is dat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk Fynnya! Die kleine bordjes vind ik niet zo spectaculair, maar het vouwen van dat halve doosje, is wel heel slim bedacht!
Zou de vlaaien-afdeling van de HEMA dit al eens gezien hebben? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal die pizza nog warm zijn geweest na het knutselen.
Ik werk in een drukkerij,ronde dozen zijn technisch niet mogelijk, zes hoekig gaat nog wel maar je moet iets van het proces afweten omdat te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan omdat het makkelijker is om een vierkante doos te maken dan een ronde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opslaan is makkelijker in supermarkten..
bij rond verpakkingsmateriaal hou je veel overbodige ruimtes over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"bij rond verpakkingsmateriaal hou je veel overbodige ruimtes over"
Het opslaan is wel makkelijker, maar bovenstaand argument lijkt mij niet juist. Je kunt meer ronde dozen op je vloer kwijt dan vierkante, als de inhoud van die doos dezelfde ronde pizza is.
in duitsland kun je wel vierkante pizza bestellen.ook hele extreme grote pizza's dan is een vierkante doos wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we geen vierkante pizza's in ronde dozen kunnen stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niko
13 jaar geleden
toch wel hoor,kleine vierkante in grote ronde dozen.
bevroren pizza's van de AH komen met enkel een plastic sealtje, zo kan't ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Logika... Pizzadoos moet zo goedkoop mogelijk zijn. Mensen betalen immers voor de pizza niet de doos. Vierkant kan het gemakkelijk gevouwen worden en rond niet. Je moet jezelf voorstellen hoe je een ronde doos wilt vouwen. De randen vormen een probleem. Het is niet onmogelijk, maar waarom moeilijk en duurder doen als het gemakkelijk kan. En wie betaald er nu meer, omdat de pizzadoos rond is?

Groetjes Peanutz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ronde taarten doen ze ook al jaren in vierkanten dozen.
Verder lijkt het mij dat het ook veel makkelijker vervoeren is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie allerlei antwoorden over de vierkante doos.
Die is inderdaad makkelijker te maken dan een ronde doos.
Maar even over de pizza zelf: Als je begint met een balletje deeg en dat uitrolt wordt het een platte ronde schijf.
Vandaar dus de ronde pizza.
Vierkant is hij wel te maken op een bakplaat, maar dat is voor de pizzabakker veel meer werk.
Daarbij is het makkelijker om punten te snijden van een ronde pizza dan van een vierkante.
En zo'n punt eet makkelijker uit de hand dan een vierkant stuk. (dat vierkante stukje zou je wel weer diagonaal door kunnen snijden zodat je twee punten krijgt, maar dan mis je het 'houvast' van de stevige rand).