Hoe lang blijft brood lekker als je het hebt ingevroren?

Heb een zak broodjes ontdekt in de diepvries van 31-07.
Kan ik die gewoon eten of smaakt het nergens meer naar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ze zullen droog zijn als je ze zo op eet, maar je zou ze even nat kunnen maken onder de kraan en dan een paar minuten in een (voorverwarmde) oven op 220 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

31/7 is te lang om het lekker te laten zijn:

Brood kan twee weken in de vriezer worden bewaard. Na ontdooien komt het nog steeds vers over. Naarmate brood langer wordt bewaard in de vriezer gaat het steeds verder uitdrogen. Brood dat malser of vochtiger is, houdt het wat langer uit in de vriezer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt brood twee tot drie weken in de vriezer bewaren zodat het nog lekker is. Ik haal altijd een aantal halve broden tegelijk bij de warme bakker en vries die in. Als ik wat nodig heb haal ik het aantal sneetjes dat ik wil hebben eruit en laat de rest in de vriezer. Soms ligt het er wel eens een week of drie in en ik proef geen verschil met vers. Maar als je brood van mindere kwaliteit in de vriezer doet kun je niet verwachten dat er brood van goede kwaliteit uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brood wordt droger naar gelang het langer in de vriezer ligt. Het is dan echter niet bedorven. Het is dus naar eigen smaak of het nog te eten valt.
Een tip: doe het drogere brood in de broodrooster of gebruik het voor een tosti!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zelf brood tot 6 weken in de vriezer en dan is het, eenmaal ontdooit, prima eetbaar. Niet laten liggen want 's avonds is het uitgedroogd. Ik verpak dan ook in 3-4 boterhammen in een dubbel diepvrieszakje. Meer nodig? Eenvoudig meerdere zakjes uitleggen.

In jouw geval zou ik het ontdooien en aan de eenden voeren. Die houden wel van uitgedroogd brood.