Ik wil thuis een klein feestje geven,ivm 45 j trouwdag. denk aan koud buffet, en of kleine hapjes.

wat kan ik hier allemaal voorzetten, niet teveel werk, sta er alleen voor,toch gezellig en niet te duur ivm. alleen aow inkomsten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

je hebt al veel leuke suggesties gehad,hier nog een paar.
aardappelsalade is gemakkelijk en goedkoop, snijd aardappels in plakjes en kort koken, zout en peper erop, wat rauwe ui, evt kleine stukjes appel en daarna olijfolie erdoor roeren, beetje mayonaise, yoghurt en mosterd.

tomatensalade erbij, tomaten in plakjes, zout, peper, basilicum, olijfolie, doorroeren en daarna mozzarella in plakjes erbij, niet in de koelkast, vanwege de olijfolie.

huzarensalade uit de winkel kun je aanlengen met koude gestampte aardappels en mayonaise en mosterd, zout en peper.

kruidenboter is lekkerder als je het zelf maakt, pakje boter op kamertemperatuur, zout en peper erdoor en heel veel verse bieslook in kleine stukjes(2 a 3 mm) geknipt.

ik zag deze week iets leuks(en lekker) een oranje paprika in heel kleine stukjes gesneden (een soort mini-mini bootje) met een klein likje ananaskaas erop.

je kunt stokbrood ook laten snijden, een klein stukje gerookte zalm erop(aldi, die is lekker en niet duur)en daarop een beetje bruschetta poeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

chips, pinda's, toastjes, borrelnootjes....

Toegevoegd na 1 minuut:
Gevulde eitjes: boter eigeel mayonaise peper en zout.
Gevulde tomaten: met garnalensalade, krabsalade of rauwkost
Diverse rauwkosten: tomaten salade, komkommersalade enz
Augurk, zilveruitjes
Hamrolletjes met asperges
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tips Marion, werkt bijna altijd. +
Koop bijv. huismerk toastjes - die zijn 't goedkoopst. Dus geen Melba ofzo. Verder twee bakjes (geen zes - dan blijft 't meeste toch over) verschillende smeerseltjes. Men mag zelf smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toastjes zijn altijd lekker vind ik!

Je kunt iets proberen zoals dit:
- Koop toastjes, maakt niet uit welk soort. Bijvoorbeeld: de bootjes toastjes, de 'boterham vorm' toastjes etc.
- Op de toastjes kun je mayonaise doen zodat alles er goed op blijft zitten. (hoeft niet persé mayonaise hoor.)
- Nu ga je vanalles beleggen! Eieren, uitjes, augurkjes, tomaatjes, wat je maar wilt.
Wel opletten: misschien lusten sommige mensen geen eieren, dan maak je er een paar zonder eieren.

Succes en gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Wij doen vaak soep en buffetje, dan hebben de mensen ook wat warms gehad. Een vego-soepje en eentje met ballen, en afhankelijk van hoe makkelijk je het wil hebben: gewoon soep uit de supermarkt.

Voor het buffetje doen we meestal huzarensalade, gevulde eitjes, gevulde tomaatjes, soms gehaktballetjes en wat verder maar in je op komt.

Als er veel kinderen bij je feestje zijn, zijn witte bolletjes met knakworst, mayo en ketchup een gegarandeerde hit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee Stippel, ook voor de kinderen. +
Prikkertjes maken met een kerstomaatje, een bolletje mini-mozzarella, en een blaadje basilicum (1 plantje kopen, heb je weken plezier van als je het met z'n voeten in water zet)
Een dip-schaaltje in het midden met balsemico-azijn en een heel klein scheutje olijfolie.

Eiersalade : hardgekookte eieren heel fijn snijden, een drabje maken van 3 delen majo, 1 deel tomatenketchup, mespuntje mierikswortel (potje, supermarkt), cayennepeper en verse peper+zout of aromat, alles door elkaar en in de koelkast.

Een rijpe brie, en wat paté op een schotel (evt een boursinkaasje van huismerk (véél goedkoper!!!), een kom met gesneden reepjes komkommer, winterwortel en evt bleekselderij, mand stokbrood of italiaans brood erbij : klaar.....

Alles vantevoren klaar te maken en in de koelkast zetten tot gebruik.

En allerbelangrijkste : heel erg gefeliciteerd met je 45e trouwdag, en heb een heel fijn feestje !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De supermarkt heeft ook kleine worstebroodjes en saucijzebroodjes voor in de oven. Weinig werk en wel lekker. Iets warms is altijd lekker.
Stokbrood (ook even opwarmen) met kruidenboter of andere smeerseltjes is ook altijd lekker.
Stukjes kaas - op kamertemperatuur! en niet te lang van te voren snijden. Geit of koe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koud buffet suggestie:

Een lekkere zelfgetrokken kippensoep of groentensoep.
Kan je de dag ervoor al laten trekken van een mergpijp/poulet en kruiden. Vlak voor het buffet wordt neergezet, even opwarmen en de verse groenten en vermicelli erin laten garen. Zo komt hij heet op tafel, met nog gave groenten en sliertjes, ook balletjes kun je evtl dan meegaren. Je kunt natuurlijk ook champignonsoep uit een pakje maken en er een pot champignons in mee ver- warmen en op het laatst bestrooien met gehakte peterselie. Zet hier kopjes of kommen bij. Een bord op schoot is niet zo handig. Hierbij soepstengels in een hoog glas zetten en een mandje (stok) brood of bolletjes.

Koop een bak huzarensla en doe hier blokjes augurk, een blikje smak of cornedbeef in blokjes gesneden, blokjes appel, hardgekookt ei, versgeh.peterselie/bieslook, wat fritessaus/creme fraiche doorheen en proef of er wat peper,zout of aromat in moet. Even door laten trekken voor je hem opmaakt. Gewoon met wat plakjes tomaat of
½ kerstomaatjes, plakjes augurk, zilveruitjes, hardgekookt ei o.i.d. garneren. Afdekken en tot gebruik in de koelkast zetten.

Kruid een pond of kilo gehakt en leg een bodem hiervan op een ingevet cakeblik/ broodvorm (kan ook in een ovenvaste vorm hoor) Leg hierop enkele hardgekookte eieren in de lengte achter elkaar op een rijtje. Dek nu af met de rest v.h. gehakt zodat het een gehaktbroodje wordt. Leg hierop plakjes katenspek of ontbijtspek en bak in de oven tot het spek knapperig is en het gehakt gaar.
Dit leg je op een langwerpige schaal of op een groot bord.
Iedereen kan er een plakje afsnijden of je snijd ze op het buffet zelf in plakjes. Dit smaakt nl. koud ook lekker.

Zo kan je nog een hartig taartje of quiche Lorraine bakken en in punten snijden, maar die kan je bij AH ook kant-en-klaar kopen of een schaal met lekker beleg ( vleeswaren, kaas)voor op de broodjes neerzetten met boter/margarine

Voor tussendoor hapjes kun je voor het buffet begint op de tafel bakjes met toastjes, cräckertjes neezetten en een punt Brie, een bakje salade, een plak paté, ossenworst, filet americain of zoiets,op een schaal met mesjes erbij. Een bord/schaal met blokjes kaas,plakken (lever)worst met wat mosterd in een schaaltje erbij of op de rand v.h. bord. Diverse knabbeltjes, nootjes, pretzels in schaaltjes neerzetten.
amc
13 jaar geleden
Je kan zelf gevulde eieren maken:
eieren koken, het ei netjes in de lengte doormidden snijden en het eigeel eruit halen.
Het eigeel met mayonaise en peper door elkaar roeren.
In de in de lengte doorgesneden eiwit vullen met het aangemaakte eigeel. Je kan ook een beetje fijngesneden eiwit door het mengsel van eigeel roeren.

Je kan ook reepje augurk in een plakje ham rollen.

Je kan mini santwiches maken met allerlei lekkere beleg.
Mijn favoriet is de boterham insmeren met pepersaus, er een beetje rucolasla erop, een plakje kaas en daarop zongedroogde tomaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als bijgerecht bij al de hierboven genoemde snacks zijn ook olijven, plakjes komkommer, al dan niet gevuld met (smeer)kaas, wortel, hazel- en/of walnoten heel lekker en gezond en niet duur.