Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom komt melk niet uit een fabriek?

We hebben stroom, kunnen naar de maan vliegen, torens van een kilometer hoog bouwen en hebben over de hele wereld draadloos contact met elkaar. Maar waarom bestaan er geen machines die van gras melk kunnen maken? Zelfs een koe kan het!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Technisch kan het allang, alleen een koe kan het goedkoper.
Voor mensen met voedingsproblemen wordt er al iets dergelijks gedaan. En sojamelk is een vergelijkbaar product.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben benieuwd hoe je technisch echte zuivel wilt kunnen maken zonder tussenkomst van een koe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets dat echt op melk lijkt?
Want sojamelk vind ik niet écht vergelijkbaar, dat smaakt toch wel heel anders. Je kan melk er wel mee vervangen, maar dat maakt het nog niet hetzelfde. Net zoals fruitsap van verschillende vruchten toch echt niet hetzelfde is.
Al eet jij kippenvoer, dan nog zul jij niet in staat zijn een ei te leggen. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet in een fabriek te fabriceren.
Een machine zal nooit echte zuivel kunnen maken die 100% gelijk is aan wat er uit een koe komt zonder daarbij hulp van die koe te hebben, hoe knap alle koppen van de wereld bij elkaar ook kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit niet uit dat ze dat ooit technisch wel zullen kunnen. Als ze precies weten wat er in het lichaam van de koe gebeurt, en stoffen gebruiken die dezelfde processen in gang zetten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ga ik me toch echt afvragen hoe kinderen geproduceerd worden en wat menstruatie eigenlijk is!
Melk is vast wel reproduceerbaar met een machine. maar waarschijnlijk kost zo'n machine zoveel ruimte en geld dat je beter gewoon koeien kunt laten grazen. dat is makkelijker en goedkoper voor de boer. bovendien zal de melk van de machine waarschijnlijk niet precies hetzelfde smaken als de melk van de koe, de koe heeft namelijk niet alleen gras nodig om melk te produceren maar ook water, zonlicht en dat soort dingen.

dus waarschijnlijk zijn alleen de onderhoudskosten van de machine al te hoog voor de boer en de klant kiest waarschijnlijk melk van de koe boven melk van de machine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding