Mijn chocolade reep is nat geworden, heb m heel ff afgedaan met een handdoek, is deze nog lang houdbaar ?

Er zal nog wel wat vocht opzitten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Als een chocoladereep nat wordt kan dat ervoor zorgen dat de suikerkristallen naar boven komen en zichtbaar worden d.m.v. wit/grijze vlekken. Dat ziet er niet aantrekkelijk uit, maar erg is het niet. het witte laagje zegt niet dat de chocolade bedorven is. Voor de smaak maakt het niets uit. Door de vele suikers is chocolade zowiezo lang houdbaar.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja een paar dagen zal hij nog wel goed zijn maar ik zou hem wel zsm opeten.
Hij zal wel een beetje wit uitslaan maar dat kan geen kwaad. De smaak zal ook wel wat anders zijn.
Maar als hij gewoon nat is geworden van zuiver water kun je hem nog wel eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je het niet vertrouwd dan gooi je hem weg en koop je een nieuwe...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemde vraag, je eet hem dan toch zeker zo snel mogelijk op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich kun je chocolade vrijwel onbeperkt bewaren. Het zal wit uitslaan op den duur maar niet bederven. Chocolade is vooral vet (cacaoboter) en ver neemt geen vocht op dus rotten kan niet.
Chocola en ander eetwaar koopt men doorgaans niet om te bewaren maar om te consumeren. Het bewaren is een taak van de handel. Zodat de consument altijd vers goed ter beschikking heeft. Voeding die vers is smaakt niet alleen beter maar is ook gezonder.
Lekker wegkauwen dus en als je weer trekt hebt in chocolade dan koop je weer een verse reep.