Kan je s'middags nog de 's ochtend gesmeerde boterhammen met smeerkaas en sambal (goudkuipje) eten zonder ziek te worden?

Als je s'ochtends om 7uur boterhammen smeert met smeerkaas met sambal (van Goudkuipje) en je bewaart dat in aluminiumfolie kan je dat dan s'middags om 4 uur nog eten of is dat dan niet meer goed en kan je er ziek van worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Lijkt me een heerlijke combinatie :-)

Het beste antwoord

Je moet heel wat doen om smeerkaas te laten bederven (sommige supermarkten bewaren dit zelfs buiten de koeling) en met sambal kan ook niet veel mis gaan. Lijkt me prima broodbeleg, alleen kan het zijn dat het allemaal wel wat meer in het brood trekt dan normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

mijn ervaring is dat prima gaat. Ik ben er nog nooit ziek van geworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang je ze niet onder een warme lamp legt of in de zon, maar gewoon donker en of koel, kan je dat gewoon opeten hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet in de zon legt of op de kachel geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat is nog best te eten. Zolang het niet te warm wordt. Je kunt het eventueel nog in de koelkast bewaren (indien mogelijk) maar zonder koeling blijft het wel goed.
13 jaar geleden
Je kunt dat nog prima eten om 16.00 uur.

Maar het is beter om de boterham in een plastic zakje te doen dan alufolie, want de kans dat het uitdroogt is met alufolie groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, ik doe dat ook vaak, en als mijn brood niet op komt, dan eet ik er de volgende dag ook nog van (ongekoeld bewaard). Als het nou erg warm is op de bewaarplek, dan moet je wel eerst goed ruiken voor je een grote hap neemt.
Ik vindt dat het de smaak juist ten goede komt, maar daar is het vast niet iedereen mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk.
Hele hordes werkende mensen smeren 's morgens vroeg hun boterhammen om die mee te nemen naar het werk, waar het in de loop van de dag wordt opgegeten.
Daartoe zijn broodbakjes ontwikkeld in allerlei soorten en daarvoor zijn boterhamzakjes bestemd.

Of je die besmeert met pindakaas of smeerkaas,
met jonge kaas of schouderham, het maakt allemaal niet uit. Hagelslag of chocoladevlokken of jam vond ik minder, na een paar uur. Maar voor de rest kan je er vanalles op doen.
Boterhammen met smeerkaas zijn ook de volgende dag nog goed.
Wat ik ook wel deed was voor de hele week broodpakketjes maken en die in de vriezer stoppen.
Iedere dag een pakje er uit halen 's morgens.
Dan was het 's middags wel ontdooid en lekker.