Na opening nog 4 dagen houdbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maximaal een weekje... Maakt ook nog uit wat voor yoghurt je hebt, is die gepasteuriseerd of niet... En of de zijkanten van je pak goed schoon gebleven zijn... en geen speeksel aan het pak is blijven zitten, dat gebeurt wel eens als je kinderen hebt... En dan de temperatuur van je koelkast, is die 8 of 3 dragen dat scheelt ook weer veel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga altijd uit van de THT datum. Geopend of niet.
Tenzij het pak zelfstandig de koelkast uitwandelt, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga altijd uit van maximaal 2 dagen na de uiterste houdbaarheidstermijn. De uiterste houdbaarheidstermijn is eerder een aanduiding van uiterste verkooptermijn.
Vaak zijn de producten nadien nog prima te gebruiken (met uitzondering van de Hondse dagen in juli, dan willen dingen raar genoeg sneller bederven).

Meestal ruik en proef ik eerst even, ruikt en smaakt het nog goed: gewoon eten. Zo niet... doe maar weg.

Toegevoegd op 15-05-2009 20:36:53
Grinnik: Een voordeel is dat yoghurt toch al zuur is, dat hoeft het dus niet meer te worden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yoghurt is één van de weinige producten die ik met een gerust hart nog 3 à 4 dagen na de houdbaarheidsdatum durf te eten. De smaak is dan nog altijd hetzelfde en ik ben er nog nooit ziek van geworden.