Welke landen hebben geen seizoensgroenten?

Gisteren at ik spruitjes, een echte wintergroente. Verder hebben we hier Boerenkool, Winterwortels, Koolraap enz.
Echte winterkost dus.
Maar wat eten ze in landen zonder echte wisselingen van de seizoenen, eten ze daar het hele jaar hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ook in landen waar geen duidelijke seizoenen zijn wat weer betreft, zijn er bepaalde groenten en vooral fruit 'in season', bijv papya-tijd, mango-tijd of avocado-tijd. Alles wat groeit heeft een bloeitijd, een rijptijd en een oogsttijd, tenzij het kunstmatig gekweekt wordt (in kassen ed, zoals bijv. in Saoedi Arabië en de Emiraten), waarbij je de seizoenen na kunt bootsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, daar importeren ze de groenten gewoon uit andere landen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar IJsland, daar groeit haast niets, bijna alle groenten en fruit worden geïmporteerd.