Na de vraag of sushi gezond is wil ik nu wel eens weten hoe ik erachter kan komen of de vis die ik koop geen schadelijke stoffen bevat?

Het blijkt dat in veel vissen schadelijke stoffen voorkomen vanwege de vervuilde zee en oceanen met alle gevolgen vandien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar kun je alleen achter komen door iedere vis die jij wilt eten in een laboratorium te laten onderzoeken.

De enige vis die redelijk betrouwbaar is, is de biologische vis met een SKAL keurmerk. Maar is zeer moeilijk aan te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou kweekvis kunnen kopen. Die wordt gekweekt in speciale vijvers en ik ga ervan uit dat het water daarvan wel schoon is. Kweekvis (zoals tilapia of zalm) is tegenwoordig heel gangbaar, maar er zijn ook mensen die er in principe tegen zijn.