Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat de binnenkant van een bapoa met kippenvlees altijd groen is?

De bapoa's met rundvlees erin zijn altijd donker van kleur en die met kippenvlees zijn groen aan de binnenkant. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
956
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn bapao's, geen bapoa's. Ik moest even een paar keer lezen voordat ik hem begreep.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat zal wel door de kruiden komen, bij rund worden andere kruiden gebruikt dan bij kip. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een groene kipbapao gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de kruiden en marinade van de kip.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de binnenkant van een bapao bekijkt is het deeg wat om de vulling heen zit vaak bij kip een beetje groenig en bij rundvlees wat gelig. Dat komt door de kruiden die erin gebruikt worden. Bij kip wordt vaak chinese bieslook gebruikt wat dus voor een groenige verkleuring van het brood zorgt en bij rundvlees vaak kerriepoeder wat het gelig maakt. Omdat de vulling vaak wat donkerder is van kleur dan de verkleurde rand van het brood valt juist de verkleurde lichtere broodrand meer op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Mooi uitgebreid antwoord. Ook bedankt voor de vermelding van het soort kruiden, weer wat geleerd :)
dan zit er pandangblad in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding