hoe maak je de kleur blauw met kleurstoffen?

ik heb alleen maar kleurstoffen rood, geel en groen kan je met deze kleuren ook blauw maken? (kleurstof voor eten en drinken.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.4K

Antwoorden (3)

blauw is een basiskleur, net zoals rood en geel.
Ik denk niet dat je kan maken met rood, geel en groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleur blauw is een primaire kleur. Deze kleur kan je door vermenging van andere kleuren niet verkrijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op Wiki staat een goede uitleg over primaire en secundaire kleuren. Zie bijgevoegde link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede bron, bedankt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
blauw is geen basis kleur mar cyan wel
Je zou het geel uit het groen moeten halen en dan houd je blauw over, maar dat is niet te doen.
Dus moet je blauwe kleurstof kopen, bijvoorbeeld bij deze webwinkel:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/index.php?cPath=1
Toko's hebben het meestal ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip om het geel uit het groen te halen.
Hier mijn tip: haal het rood uit paars. Overigens ook niet te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar noahh heeft alleen rood, groen en geel ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus mist noahh een primaire kleur. Het groen wat hij/zij heeft is een secundaire kleur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je meent het ;p Maar daar gaat het helemaal niet om.