Volgens Unox (in een reclame) zijn wij soepeters maar hoeveel koppen soep eten wij nou daadwerkelijk per jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Nederlanders zijn echte soepeters: meer dan 90% van de Nederlanders eet regelmatig soep. Dat komt in totaal op zo’n 139 miljoen liter per jaar.

Toegevoegd na 5 minuten:
139 000 000 / 16 500 000 = 8,42 liter soep per jaar per persoon.

Uitgaande van kommen van 250 ml eten we

8.42 / 0.25 = 33,7 kommen soep per jaar per persoon.

Op zich valt dat wel mee dus! We halen de eens per week niet eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik elke dag! En dan liefst zelf gemaakt. Voor soep kun je me 's-nachts wakker maken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken:
5x per week cup of soup op mijn werk.
1x per maand zelfgemaakte of een keer uit blik thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schat zo'n 2 miljard keer per jaar. (In NL.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier een soep-junk! Zelf gemaakt, uit blik en heel veel Cup-a-soup

Zelfs in de zomer, koude erwtensoep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 á 5 cup a soupjes per week, elke zondag standaard 2 koppen soep, zelf gemaakt door ons moeder of uit blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik eet iedere week gemiddeld 2 kippen soep per week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeker 5x per week, meestal zelfgemaakt. Dat zijn dus per jaar zeker 260 koppen soep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag soep! En ik kan overal soep van maken. Mijn lievelingssoep is pot-au-feu. Veel vlees, veel groenten, en geen vermicelli. Lekker stokbrood erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons twee maal per week.
En dan zelfgemaakte soep,niet uit blik.
Maar je mag mij elke dag een bord soep geven.
Het geeft af en toe wat extra,s aan je brood maaltijd,alleen al het idee dat er wat warms bij zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij eten het liefst huisgemaakte soep vind dat veel lekkerder dan blik of zakjes. voor een tussendoortje heb ik wel cup a soup, maar niet zo vaak. het liefste eet ik het soepgerecht wat me oma altijd maakt huisgemaakte bruine bonen soep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om voor mezelf te spreken... hooguit 1 per jaar... en dat is dan de dikke groentesoep van mn moeder waarbij ik met een vork de vermicellie en groentes eruit haal...
Onnodig te zeggen dat ik geen soep eter ben...