zie website
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De banaan is een vrucht die de moeite waard is. Vergeleken met een appel heeft hij 4 keer de eiwitten, 2 keer zoveel koolhydraten, 3 keer zoveel fosfor, 5 keer zoveel vitamine A en ijzer en twee keer zoveel vitamines en mineralen.

Een banaan bevat de stof tryptofaan, een eiwit dat je lichaam omzet naar serotoninen, deze stof ontspant, verbetert je stemming en geeft je een goed gevoel.

De banaan is rijk aan ijzer, dit stimuleert de produktie van hemoglobine in het bloed want dus gunstig is bij mensen en zeker kinderen met bloedarmoede, bevat veel kalium, de tegenhanger van natrium (zout) en is dus perfect voor het verbeteren van je bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belangrijkste in een banaan zijn wel de zeer gemakkelijk op te nemen koolhydraten, dat is dus energie die snel kan worden opgenomen door het lichaam.